Airbnb za tri mjeseca 2019. godine ostvario profit od preko devet milijardi dolara

Finansije

Najveća svjetska platforma za iznajmljivanje i rezervisanje smještaja, Airbnb, povećala je u prvom tromjesečju ove godine promet za 31 odsto u odnosu na 2018.

Oni su tako dosegli ukupan iznos ‘bookinga’ od devet milijardi i 400 miliona dolara.

Pokazatelji Airbnba za prvi kvartal ove godine mogli bi pomoći privlačenju investitora u planiroj javnoj ponudi kompanije, a Airbnb bi mogao da izađe s javnom ponudom svojih dionica (IPO) u prvoj polovini iduće godine.

Airbnb je prvo tromjesečje ove godine završio sa tri milijarde i 500 miliona dolara gotovine.

Booking kompanije u spomenutom razdoblju povećan je za 40 odsto u odnosu na posljednje tromjesečje prošle godine, dosegnuvši brojku od 91 milion noćenja.

Kao moguću vrijednost najavljene javne ponude Airbnba The Wall Street Journal navodi 35 milijardi dolara, nadovezujući se na Airbnbove proračune od 120 dolara za jednu dionicu kompanije.

Osnivači i vodeći ljudi Airbnba Brajan Česki, Džo Gebia i Nejtan Blekarčik zasad nisu izašli sa procjenama prihoda od IPO-a.

Inače, javne ponude dionica drugih brzorastućih globalnih startapova, poput Ubera i Lyfta, nisu ispunile velika očekivanja tržišta.

Investitori će u budućnosti tražiti čvrste dokaze o profitabilnosti startapova koji izlaze u IPO.

Izlazak u IPO trebalo bi da bude kruna strelovitog uzleta Airbnba od kućnog biznisa njegovih osnivača, pokrenutog 2007., do globalne kompanije.