Lego želi novi koncept: Iznajmljivanje kocki, umjesto prodaje
Danski proizvođač igračaka Lego razmišlja o modelu iznajmljivanja svojih čuvenih kockica, kako bi odgovorio na problem korišćenja plastike u svojim proizvodima.
Proizvodne kompanije iz različitih sektora u modelu iznajmljivanja proizvoda vide priliku za poboljšanje uticaja na životnu sredinu, ali i novi izvor prihoda.
Komisija za poslovanje i održivi razvoj, pokrenuta u Davosu 2016. godine, procijenila je da bi prihodi i potencijalna ušteda od iznajmljivanja proizvoda mogla da do 2030. dostigne 1.000 milijardi dolara.
Potpredsjednik kompanije Lego zadužen za održivost poslovanja Tim Bruks izjavio je na londonskoj konferenciji Fajnenšel tajmsa o budućnosti proizvodnje kako je Lego „potpuno otvoren“ prema ideji iznajmljivanja igračaka. „To je moguće, iako postoje određene tehničke prepreke“, izjavio je Bruks.
Pri tome je mislio na složenost pojedinih kompleta lego kockica koji sadrže i po hiljadu dijelova.
„Kolike su šanse da ga iznajmite osmogodišnjem djetetu i kasnije sve dijelove dobijete nazad?“, dodao je Bruks.