Zašto štedimo na sitnicama, a trošimo na luksuzne stvari?
Prema istraživanju, ljudi u prosjeku ostavljaju bakšiš u restoranima veći od 20 posto računa, piše Bright Side. Istovremeno, niko od njih ne odbija kusur pri kupovini namirnica u trgovini. Statistički podaci, takođe, pokazuju i to da 1 od 5 vlasnika iPhonea ima stalne novčane probleme.
Zbog čega nekada bez problema dajemo više novca nego što treba?
Ne primjećujemo razliku kada je račun veliki
Nakon što večerate u restoranu i konobar vam donese račun od 7,7 eura, vjerovatno ćete mu dati 8 i “zaboraviti” na kusur.
Druga je situacija kada kupite nekoliko kilograma krompira od poljoprivrednika i date mu koju malo više. Teško da će neko odbiti da uzme kusur jer je za taj novac moguće kupiti gotovo dvostruku količinu krompira.
Tajno smo pogođeni
Biti dobar trgovac teška je nauka. To se temelji na ljudskoj psihologiji i ako ne znate kako prodati najobičniju hemijsku olovku za 100 eura, onda su male šanse da ćete biti zaposleni na bilo kojem prestižnom mjestu. Postoji dosta trikova koji su napravljeni tako da budete skloniji kupovini. Prvo, trgovac će vam prvo ponuditi nešto besplatno da podstakne reciprocitet, a onda će vam, pomoću društvenih mreža pokazati koliko je proizvod savršen.
Ne želimo da iko misli kako smo siromašni
Sada opet psihologija igra važnu ulogu. U ovom slučaju govorimo o nekakvom “učinku gužve”. U skupim restoranima i kafićima, konobari često ne donose kusur ako im to ne tražite i ljudi tu obično budu darežljivi s bakšišem. Podsvjesno počinjemo da vjerujemo da je pogrešno ponašati se drugačije i zato se ponašamo kao i svi drugi.
Osjećamo se opušteno u skupocjenom okruženju
Što je zajedničko trgovini markirane odjeće, restoranima i trgovini automobilima? Okruženje! Vlasnici ovakvih preduzeća koriste skupocjeni dizajn i vrhunski namještaj ne da bi potrošili dodatni novac, već da nas urone u luksuznu atmosferu. Na ovakvim mjestima lako je “zaboraviti” prebrojiti svaki euro.
Želimo da zadivimo ljude oko sebe
Eksperiment ponašanja u ekonomiji temeljio se na tome da su ljudima ponuđene dvije opcije. Prva opcija bila je zaraditi 2.500 eura, dok drugi ljudi zarađuju 1.250 eura, a druga opcija bila je zaraditi 5.000 eura, dok drugi zarađuju 10.000 eura. Kako se ispostavilo, većina bi ljudi izabrala prvu opciju. Ova činjenica potvrđuje da smo često skloni tome da impresioniramo druge ljude, to nam je u prirodi. Zato ovo može biti i razlog za davanje više novca nego što je potrebno.
Zaista nam se sviđa usluga
Ako vam se zaista sviđa nešto, vjerovatno ste spremni da platite malo više za to. Postoji dosta mjesta na svijetu koja opravdavaju svoje visoke cijene. Kada vam se sviđaju ljubazni radnici, ukusna hrana i brza usluga, zašto se ne zahvaliti ostavljanjem koje marke više?