Šef WizzAira: Možemo bez ijednog leta preživjeti tri godine

Finansije

Direktor avionske kompanije Jozsef Varadi rekao je:

– Situacija u aprilu biće slična onoj u martu i letovi koji se otkazuju mogu se mijenjati iz dana u dan, ali uobičajene usluge mogle bi se obnoviti do jula. Wizz Air obavlja 20% manje letova od predviđenih, a od njegovih 121 aviona, deset je prizemljeno. – Ni zaposleni nisu otpušteni, ali je neko osoblje pušteno na odmor, rekao je Varadi, izvještava Ex-Yu Aviation.

Wizz Air bio je prisiljen da obustavi sve operacije u bivšoj Jugoslaviji zbog zatvaranja aerodroma na svoja tri glavna tržišta u regiji.

Varadi je napomenuo je da će avionska kompanija u dobrom položaju dočekati zaustavljanje krize.

– Prema industrijskim istraživanjima, Wizz Air je jedna od najjačih avionskih kompanija na svijetu što se tiče likvidnosti i solventnosti. Dakle, kad kriza zaista pogodi, povrijediće druge mnogo više od nas. Da ne letimo ni jednim letom, još uvijek bismo se mogli finansirati oko tri godine. Mnogi od naših konkurenata imaju samo jedan do dva mjeseca likvidnosti, mnogi već pokušavaju dobiti kredite ili pregovaraju s vladama o finansijskoj pomoći, jer u protivnom neće moći da prežive. Čak i ako dobiju tu pomoć, njihovi će se planovi drastično promijniti jer će novac morati da vrate. Očekujemo da će slabije aviokompanije nestati ili nastaviti da slabe, dok će jače moći nakon krize da primijene znatno bolje tržišne pozicije, rekao je izvršni direktor.

Šef Wizz Air-a vjeruje da će se avionske kompanije poput norveškog Air Shuttlea, Alitalia, pa čak i Lufthansa suočiti sa značajnim problemima u narednim mjesecima.

– Nekoliko avionskih kompanija ima ozbiljnih problema s likvidnošću. Kreditno tržište se srušilo pa tamo neće moći da skupe novac. Ako danas neko želi da posudi sredstva, to košta znatno više nego prije dva mjeseca. S druge strane, banke nisu sigurne trtreba ebaju li u ovom trenutku uopšte posuđivati novac avionskim kompanijama. To je osnovni problem, ali trenutno je teško predvidjeti što će se dogoditi s tim kompanijama.
Dodao je:

 – Uvijek smo živjeli po principu “gotovina je kralj”, ostavljajući velike rezerve. Avionska industrija podložna je brojnim šok situacijama, spomenimo epidemije, sukob u Ukrajini ili trenutnu krizu. Možemo to nazvati upravljačkom filozofijom Wizz Air-a, ali mislim da bi ova industrija trebala raditi sa znatno više novca nego što se to obično čini razumnim. S jedne strane, to nas čini otpornijima u doba krize ili čak u slabijem privrednom okruženju. S druge strane, možemo djelovati odmah ako se otvori strateška prilika.