Renault dobio pozajmicu od 5 milijardi evra

Automobil

Pandemija koronavirusa je ugrozila poslovanje francuskog auto-giganta do te mjere da se razmišljalo o ukidanju brojnih modela Renaulta, ali i brenda sportskih automobila – marke Alpine.

I dok modeli kao što su Espace, Scenic i Talisman vjerovatno neće dočekati sledeću generaciju, izgleda da će Alpine ipak „preživjeti“.

Kako je za Autocar izjavio šef dizajna Renaulta, Laurens van den Acker, koji je takođe odgovoran i za izgled modela marki Alpine i Dacia, budućnost brenda Alpine je u elektrifikaciji.

„To je na duže staze neizbežno. Elektrifikovaćemo Alpine, i na to ne treba gledati kao na nešto negativno“, kaže van den Acker.

Prema njegovim riječima, najveći izazov je kako zadržati relativno malu masu vozila, s obzirom da je riječ o lakom sportskom automobilu, a pogonske baterije će značajno povećati ukupnu težinu.

Kada je riječ o pomenutim ugroženim Renault modelima, van den Acker se osvrnuo na najnoviji Scenic.

„Napravili smo veoma lijep automobil, koji je broj jedan u svom segmentu u Evropi. Problem je što taj segment polako izumire“, objašnjava on.

„Radije bih da imam vozilo broj dva u nekom brzo rastućem automobilskom segmentu, nego lidera u klasi vozila koja nestaje“, rekao je Laurens van den Acker, aludirajući na činjenicu da minivan modeli u Evropi gube na popularnosti i postepeno nestaju sa scene.

Što se tiče rumunskog brenda Dacia, koji je takođe u vlasništvu Renaulta, očekuje se da će sledeće godine debitovati prvi serijski model na struju ove marke.

Dacia je početkom marta predstavila koncept Spring Electric, zasnovan na električnom Renaultu City K-ZE koji se prodaje u Kini. Ovaj koncept će poslužiti kao osnova za produkcijsku verziju planiranu za 2021. godinu.

Laurens van den Acker kaže da je cilj da električna Dacia ima što pristupačniju cijenu u Evropi i da na tržištu električnih automobila predstavlja isto ono što su Sandero ili Duster u svojim automobilskim segmentima – jeftine alternative skupljim rivalima.