Njemačka autoindustrija dobila pomoć pa dijeli dividendu
“Oni koji su zaista na državnoj pomoći, ne mogu u isto vrijeme da proslijede svoj profit akcionarima. To je ružno lice kapitalizma” izjavio je Karsten Šnajeder iz njemačke Socijal-demokratske partije.
Folksvagen je, recimo, skratio radno vrijeme za 80 hiljada radnika, uz finansijsku pomoć države i trebalo je početkom maja da plati oko 3,3 milijarde eura za dividende, ali je to odloženo.
BMW je bio u sličnoj situaciji jer je oko 20 hiljada njegovih radnika radilo skrraćeno, ali je takođe trebalo da plati dividende.
Rukovodstvo je objasnilo da je to dobro za očuvanje povjerenja u investitora. Dajmler je hiljade svojih zaposlenih finansirao uz državnu pomoć, a istovremeno isplaćivao dividende. Ipak, kompanija je saopštila da če to biti znatno manje nego prošle godine. Ova praksa nije zastupljena samo kod proizvođača automobila.
Njemački biznis magazin iz Dizeldorfa Handelsbat, objavio je da 75 odsto od 160 korporacija koje se nalaze na njemačkoj berzi, ima namjeru da se drži svog plana u vezi sa dividendama, iako mnoge od njih koriste skraćeno radno vrijeme i veliku pomoć države.