“Potop” kruzing industrije: Režu troškove rezanjem brodova
I to kresanje koje predviđa ne samo mirovanje, nego i demontažu, odnosno rezanje postojećih kruzera koji su posljednjih nedelja završili u Turskoj ili Italiji, u gradovima Aliaga, odnosno Piombino.
Iako svjetske kompanije nerado izvještavaju o konkretnim brodovima kojima su namjienile “smrt u sjekačima”, zasad je poznato da su u Aliagi završila tri broda: brodovi Monarch i njegova “sestra” Sovereign kompanije Pullmantur Cruises, te Carnival Fantasy kompanije Carnival Cruises, inače najveće kruzing kompanije u svijetu sa sedištem u Sjedinjenim Američkim Državama.
“Smrt” u Piombinu u naredna tri mjeseca dočekaće i kruzer Costa Victoria, takođe u vlasništvu Carnival Cruisesa, jedan od prvih brodova koji je osuđen na demontažu kao posljedicu teške koronakrize, pandemije koja, prema pisanju Financial Timesa, Carnival Cruisu mesečno iz džepa izbija oko milijardu dolara, koliko je potrebno da bi ta kompanija održavala trenutno usidrenu flotu.
Prema procjenama CLIA, najvećeg međunarodnog kruzing udruženja, pandemija je spriječila kružna putovanja za otprilike 32 miliona putnika, a iako su početkom avgusta neke kompanije nastavile putovanja na manjim kruzerima, većina velikih i dalje ne plovi, što se na dnevnoj bazi reflektuje na njihovoj zaradi, odnosno gubicima.
Logičan potez u takvim je uslovima je usidravanje, pa čak i demontaža postojećih brodova, od kojih dobar dio završava u rezačima, dosta ranije nego što bi se to dogodilo u normalnim okolnostima.
I ikona među kruzerima u “drobilici”
I dok prosječan kruzer u prodaju ili rezalište obično ide nakon 30 do 40 godina službe, Costa Victoria na rezanje je stigla prije 24. rođendana.
U promet je puštena 1996. godine, mogla je prevoziti 1928 putnika, a izvjesno je da neće biti jedina koju će ova kompanija demontirati. Carnival Cruise najavio je da će penzionisati najmanje šest svojih brodova, a zasad je poznato da je na rezalištu u Turskoj završio i njihov Carnival Fantasy.
Riječ je o kruzeru iz 1990. godine koji može primiti 2052 putnika i koji je u ovoj godini dobio status najstarijeg broda u Carnivalovoj floti. Iako je u vrijeme nastanka bio prilično inovativan, danas ga smatraju nepraktičnim jer je nešto manji te mu nedostaju balkonske kabine, a s prosječnom težinom od 70.3 hiljade tona, spada u lakše Carnivalove kruzere.
U istom sjekaču u Turskoj završili su i Pullmanturovi Monarch i Sovereign. Prvi je star 30 godina i težak 74.000 tona, a kada je pušten u saobraćaj, 1991. godine, bio je jedan od najvećih kruzera na svijetu koji je mogao prevesti 2700 putnika.
Sovereign je svojevrsna ikona među ljubiteljima kruzera: kad je brod pušten u saobraćaj 1988. godine, smatrali su ga prvim megakruzerom jer je imao pet paluba sa staklenim dizalima, bio je krcat fontanama i mramornim bazenima, što se u to vrijeme smatralo revolucionarnim konceptom.
Sa 73.000 tona, Sovereing je bio najveći dotad izgrađeni brod, iako su ga u međuvremenu brojni kruzeri nadmašili po pitanju veličine i opreme.
Penzionisanje dijela svoje flote najavila je i kompanija Norwegian Cruise Line, iako nije precizirala o kojim je tačno brodovima riječ, ali američki mediji spekulišu o više od 20 kruzera kojima će ove godine, zbog pandemije, odzvoniti.