Deset modela automobila koji su bolja investicija od oročene štednje

Automobil

Američka kompanija za osiguranja specijalizovana i za projcenu vrijednosti automobila Hagerti napravila je spisak deset modela.

Kako kažu, njima vrijednost raste više nego novcu oročenom u banci. Spisak je napravljen u saradnji s britanskim “Dejli mejlom”, a radi se o automobilima koji vrijede manje od 10.000 funti (11.700 eura), s tim da im je hrvatski Jutarnji list dodao nekoliko modela uzevši u obzir domaće tržište.

Neko će možda reći da se radi o izvikanim starudijama, ali stručnjaci iz Hagertija tvrde suprotno. Ovo su njihovi argumenti:

Tri godine nakon lansiranja standardne verzije, Fijat je predstavio Pandu s pogonom na sve točkove. Stvorena je prvenstveno za Italijane koji su živjeli u planinama i trebalo im je vozilo koje nije samo jeftino, već i sposobno na teškim terenima. U odnosu na pretpandemijsku 2019. vrijednost Pande 4X4 narasla je 60 posto.

Tri slova GTV u istoriji Alfa Romea uvjek su označavali sportski kupe vrhunskih performansi. Posljednja generacija ekstravagantnog oštrog izgleda proizvodila se punih 10 godina, a na putevima ih još ima i to od primjeraka po 2.000 eura za otpis do onih blistavih kojima cijena tek počinje da raste. Najbolji primjerci u originalu s vrlo malo kilometara i 3.0 V6 motorom prve generacije koštaju i do 12.000 eura. Do prije koju godinu cijena im je bila oko 6,7 hiljada evra…

Nevjerovatno zvuči podatak da je XJ6 krenuo u proizvodnju prije pola vijeka. Kupci su mogli da biraju 2.8 ili 4.2-litarski motor. U poslednje dvije godine cijena mu je narasla 20 posto.

U vrijeme kada je na tržište stigao prvi audi TT, kompaktni kupe nastao na istoj osnovi kao i VW Golf i Audi A3 bio je stvarno nešto posebno oblim oblikom kojim je prizivao dalekog pretka trkaćeg Auto Uniona Type D iz 1930-ih. Cijene: 4.500 do 12.000 eura za bolje primjerke s boljom motorizacijom i Quattro pogonom, a cijena im je stabilna i teško da će više padati.

Japanski sportski dvjosed na glasu je kao vrlo pouzdan automobil. Danas ga je vrlo teško pronaći, vjerojatno i zbog činjenice da se u početku nije najbolje prodavao. Analitičari Hagertija tvrde da je prvoj generaciji Honde CR-X u posljednjih godinu dana vrijednost narasla 15 posto i predviđaju da će dodatno rasti.

Još prije nekoliko godina običan BMW Z3 ste mogli pronaći za “sitne” novce, ali ako želite stvoriti dodatnu vrijednost, Hagerti preporučuje Roadster verziju s 2.8-litarskim motorom čija je cijena za godinu dana narasla 15 posto.

Iako nekada nazivan “Poršeom za siromašne” jer su ga kupovali vozači koji nisu mogli da priušte 911, Boxster danas može da bude odličan kolekcionarski primjerak. Hagert tvrdi da se vrlo dobro očuvani primjerci pokretani 2.5-litarskim šesterocilindarskim bokser motorom s 204 KS mogu pronaći za manje od 12.000 eura.

AMG model C-klase pojavio se na tržištu 1994, a pod haubu je uguran 3.6-litarskii redni šestocilindraš sa 280 KS s kojim je do stotke jurio za 6,7 sekundi. Iako mu vrijednost u poslednje dve godine nije bitnije rasla, stručnjaci Hagertija tvrde da je C36 AMG pravi automobil za stvaranje dodatne vrijednosti.

Prosječna vrijednost Renaulta Clio Williams 3 narasla je gotovo 50 posto u poslednjih godinu dana, piše hrvatski portal. Francuska ikona devedesetih s dvolitarskim benzincem sa 150 KS do stotke je stizao za 7,8 sekundi.

Posljednji Golf sa 6-cilindarskim motorom prvi je s znakom R a pojavio se s četvrtom generacijom. Peticom R32 završila je era šesterocilindarskih motora u Golfu, započeta sredinom 1990-ih u trojci. Premda je težio 1.510 kg, zahvaljujući efikasnom prenosu snage i momenta stotku je uhvatio već za 6,2 sekunde. Proizvodio se do 2004. i sačuvani primjerci danas su na visokoj ceni koja samo raste ako je riječ o fabrički originalnim primjercima.