Industrija koja će do 2030. biti vrijedna 152 milijardi dolara

HiTech

Proširena stvarnost (AR) bi napokon mogla doživjeti toliko očekivani uzlet pa do 2030. postati industrija vrijedna 152 milijarde američkih dolara, što je 22 puta više u odnosu na prošlogodišnjih sedam milijardi dolara, navodi istraživanje GlobalData.

Očekuje se da bi do kraja decenije “metaverse” napokon mogao zaživjeti u praksi, ne samo teoriji, a to znači da će AR napokon dobiti istinsku priliku iskazati se u punoj snazi te postati sastavni dio ljudske svakodnevice.

“Zamislite da nosite naočare s kompjuterskom snagom pametnog telefona. Aktivira se vašim glasom i prepoznaje ono što vidite, gde se nalazite i kontekst u kojem djelujete. Takav uređaj može da zamijeni pametni telefon kao primarni povezani uređaj koji korisnici nose sa sobom, ali to je nekoliko godina daleko od stvarnosti. Jasno je da pretnja tržištu pametnih telefona nije neposredna. Pametni telefoni trenutno se koriste za podršku AR aplikacija i na potrošačkom i na poslovnom tržištu. Međutim, prednost prvog pokretača u AR tehnologije toliko je vrijedna nagrada da svaka velika tehnološka kompanija značajno ulaže u nju”, navode u GlobalData.

A neke već i ulažu. “Metaverse” je pojam o kojem se počelo razgovarati 2017., kad ga je osnivač Facebook-a Mark Zakerberg naveo kao iduću veliku stvar u svijetu tehnologije.

Kako piše portal The Conversation on je analitičarima i novinarima rekao da želi da kompanija predvodi put ka potpuno drugačijem internetu.

“Očekujem da će ljudi u narednim godinama od kompanije koja je društveni medij, vidjeti Facebook kao kompaniju koja je “metaverse” . To će biti krajnji izraz socijalne tehnologije”, rekao je Zakerberg.

Šta direktor Facebooka podrazumijeva pod „metaverse kompanijom“?

Izraz „metaverse“ koristi se za opisivanje vizije kojom će se Internet razviti u virtuelni svijet. Ideju je prvi put zamislio 1992. američki pisac Nil Stivenson u svom klasiku naučne fantastike – “Snow Crash”. Internet predviđa 3D virtuelni životni prostor u koji pojedinci ulaze i izlaze, međusobno komunicirajući u realnom vremenu.

Nešto što liči na “metaverse”, na primjer, možete vidjeti u Spilbergovom filmu “Ready Player One”.

Mnogi u Silicijumskoj dolini i dalje to vide kao budućnost. Na primjer, Google je mnogo uložio u proširenu stvarnost (augmented reality, AR), a kruže glasine da Apple proizvodi nešto poput naočara za doživljavanje virtuelnih prostora.

Ali čini se da je ovoj ideji Facebook najviše posvećen. U potrazi za pretvaranjem Facebooka u “metaverse kompaniju”, Zakerberg nastoji da izgradi sistem u kojem se ljudi kreću između virtuelne stvarnosti (VR), AR pa čak i 2D uređaja, koristeći svoje realne avatare gdje je to prikladno. U toj “stvarnosti” ljudi će raditi, družiti se, dijeliti stvari i imati druga iskustva, a vjerovatno će i dalje koristiti Internet za neke stvari, poput pretraga koje su slične onome kako ih sada koristimo.

Posjedovanje ne samo Facebook platforme, već i WhatsApp -a, Instagrama i proizvođača VR slušalica Oculus daje Zakerbergu prednost u ostvarivanju ovog cilja. Zajedno, ovi brendovi daju Facebooku nenadmašan broj korisnika i svo važno znanje za stvaranje poželjnog virtuelnog svijetakako se ljudi ponašaju na mreži, njihove ličnosti, simpatije i antipatije, hod, pokreti očiju, pa čak i emocionalna stanja.

Da bi pomogli u stvaranju takve mreže, inženjeri Facebooka će imati težak zadatak. Kompanija je stvorila odjeljenje pod nazivom Reality Labs, čiji istraživači rade na stvaranju definišućeg kvaliteta ovog prostora, takozvanog „prisustva“ – osjećaja da se nalazite u prostoru sa drugima. Nije iznenađujuće da u ovom timu ima puno ljudi sa iskustvom u gaming industriji.

Facebook takođe ulaže novac u softver kako bi omogućio aktivnosti poput „teleportovanja“ na drugo mjesto, poput kancelarije, tako da izgleda kao da ste zaista tamo, kao i fizički komplet poput AR naočara i naprednijih VR slušalica.

Zakerberg je rekao da očekuje da će Facebook preći u “metaverse” u narednih pet godina, a da će uređaji poput slušalica i AR naočara biti spremni za svakodnevnu upotrebu do kraja decenije.

Bez obzira što je Facebook već bio predmet antimonopolske prakse zbog prakse protiv konkurencije, ali o zaštiti privatnosti korisnika, The Conversion navodi da će stvaranje ovog sistema potencijalno razuveriti neke o namjerama Facebooka, ali i otežati konkurentima da naprave nešto slično.

Zbog covida-19 i obzirom na to da mnogi njihovi klijenti sede kod kuće više od godinu dana, Facebook ima velike prihode koje su samo u prvom kvartalu skočili za 57 %. Ali “metaverse” je izvor prihoda za budućnost.

Zakerberg je rekao da vjeruje da će Facebook zarađivati prodajom određene virtuelne robe i iskustava. Hoćemo li, na primjer, ubuduće plaćati najmoderniju odjeću sa avatarima? Ili gledanje najnovijeg filma u virtuelnom bioskopu?, pita se The Conversation i zaključuje da je Zakerberg stvorio prvu platformu za društvene medije koja je postala globalni standard, a sada, u virtuelnoj stvarnosti, “ponovo pokušava da izvede isti trik”.