STADA ostvarila dvocifren rast prodaje i dobiti u 2022. godini
STADA grupa, u okviru koje posluje i Hemofarm, ostvarila je snažan rast u 2022. godini. Na globalnom nivou, STADA je ostvarila rast prodaje od 11% i godišnju prodaju koja na grupnom nivou iznosi 3,80 milijardi eura, dok je dobit prije kamate, poreza, amortizacije (EBITDA) porasla za 17% na 875 miliona eura u 2022. godini.
Ovaj rezultat predstavlja nastavak rasta STADA grupe na tržištima na kojima posluje i rast u tri strateška segmenta proizvoda: zdravstveni proizvodi široke potrošnje, generika i farmaceutski specijaliteti. Grupa je takođe proširila svoj portfolio, tako da sada zdravstveni proizvodi široke potrošnje predstavljaju najveću poslovnu jedinicu po prodaji, a brendovi farmaceutskih specijaliteta koji se izdaju na recept čine jednu petinu prometa.
– Uprkos izazovnom geopolitičkom i ekonomskom okruženju, STADA je uspjela da 2022. ostane na svom snažnom putu rasta na kome se nalazi posljednjih godina. Kroz tri strateške poslovne jedinice zdravstvenih proizvoda široke potrošnje, generike i farmaceutskih specijaliteta, proširili smo našu ponudu za pacijente i zdravstvene radnike putem lansiranja novih i proširenja linija postojećih proizvoda, dodatno poboljšavajući našu poziciju na tržištu i osiguravajući pouzdano snabdijevanje proizvodima – rekao je generalni direktor STADA grupe Peter Goldschmidt i dodao:
– STADA nastavlja da ostvaruje benefit od širokog geografskog prisustva, pri čemu su sva velika tržišta doprinijela rastu grupe u 2022. U skladu sa našom svrhom da brinemo o zdravlju ljudi kao pouzdan partner, STADA ostaje posvećena tome da omogući pristup esencijalnim i cjenovno dostupnim lijekovima u svim zemljama u kojima poslujemo. Ponuda brojnih rješenja za pacijente i zdravstvene radnike širom svijeta rezultat je jedinstvene kulture i posvećenosti preko 13.000 zaposlenih širom svijeta.
Goldschmidt je istakao da je to potvrđeno i činjenicom da je STADA još jednom proglašena za najboljeg poslodavca u Evropi.
Doprinos dvocifrenom rastu prodaje i profita u 2022. godini dao je i Hemofarm, koji je ostao među top 10 lokacija STADA grupe u pogledu prodaje, kao i jedan od ključnih proizvodnih centara.
– Hemofarm je nastavio da raste u 2022. godini i ostane regionalni farmaceutski lider, kao i broj jedan u segmentu generičkih, CHC i OTC proizvoda. Proširili smo portfolio i povećali efikasnost proizvodnje, sa ciljem da budemo glavni partner našim korisnicima u ključnim segmentima. U 2022. godini proizveli smo 308 miliona pakovanja, što je povećanje od 6,8% u odnosu na 2021 – rekao je generalni direktor Hemofarma Ronald Seeliger, naglašavajući da je visok kvalitet Hemofarmovih proizvoda, od kojih se mnogi izvoze u zemlje EU, potvrda stručnosti i posvećenosti zaposlenih, kao i ulaganja u najsavremenije proizvodne pogone.
I pored brojnih geopolitičkih i makroekonomskih turbulencija, koje su poremetile globalne lance snabdevanja i povećale inflatorne pritiske, STADA je tokom 2022. godine uspjela da poveća svoju proizvodnju i isporuči oko 1,2 milijarde pakovanja lijekova u oko 120 zemalja širom svijeta.
Održivi rast u tri strateška segmenta
Sa povećanjem korigovane prodaje od 17% na 1,62 milijardi eura, zdravstveni proizvodi široke potrošnje postali su najveća poslovna jedinica STADA grupe u 2022. godini sa 43% prometa. Snažan učinak, znatno iznad tržišnih prosjeka, rezultat je kombinacije organskog rasta i uspješne integracije nedavnih akvizicija. Sa rastom korigovane prodaje u segmentu generičkih proizvoda od 6% na 1,44 milijarde eura u 2022. – što iznosi 38% od ukupne prodaje grupe – STADA je nadmašila nekoliko svojih ključnih konkurenata.Nedavna lansiranja kao što su sitagliptin, sitagliptin/metformin, pregabalin i lacosamide, osnažila su poziciju kompanije kao četvrtog po veličini dobavljača generičkih lijekova u Evropi po vrijednosti.
STADA segment farmaceutskih specijaliteta držao je korak sa cjelokupnom grupom, pošto je korigovana prodaja porasla za 11% na 741 miliona evra u 2022. Specijaliteti su činili 19% od ukupne prodaje grupe.
Održiva osnova za budući rast
– Naš široki portfolio atraktivnih lokalnih brendova u segmentu zdravstvenih proizvoda široke potrošnje i snažniji komercijalni obuhvat u rastućem sektoru farmaceutskih specijaliteta, dopunjuju široku ponudu generičkih proizvoda putem kojih STADA dugi niz godina omogućava pristup visokokvalitetnim, cjenovno pristupačnim lekovima“, rezimirao je Goldschmidt i zaključio: „Raznovrstan portfolio STADA grupe u svim glavnim terapeutskim kategorijama, zajedno sa našim prisustvom u Evropi, Evroaziji, Aziji i Pacifiku, na Bliskom istoku i sjevernoj Africi, obezbjeđuje nam da ne zavisimo od nekog posebnog proizvoda ili regiona. Zaključivši 86 poslova za preuzimanje licenci tokom 2022. godine, uvjeren sam da STADA ima pravi pajplajn, portfolio i tim da održi naš zamah rasta u 2023.