Počinje novo doba: Opel zvanično postao dio PSA!
Posle gotovo devet decenija, koliko je bio u vlasništvu General Motorsa (GM), ovaj njemački automobilski brend prelazi u ruke grupacije PSA Peugeot Citroen.
Ugovor koji je između GM-a i PSA potpisan u martu sada je finalizovan, pa se Opel, uz sestrinsku britansku auto-marku Vauxhall, i zvanično prodružio brendovima Peugeot, Citroen I DS.
„Ovo je istorijski dan za Opel – posle 88 godina tokom kojih smo bili vezani za General Motors, ponosni smo što smo postali dio PSA grupacije“, izjavio je izvršni direktor kompanije, Michael Lohscheller.
On je naglasio da će Opel nastaviti da razvija tehologije sa pečatom „made in Germany“ i da se u tom pogledu situacija neće promijeniti nakon dolaska novog vlasnika. Lohscheller je najavio da je cilj da do 2020. godine Opel i Vauxhall ponovo postanu profitabilne kompanije.
„Danas smo svjedoci rađanja istinskog evropskog automobilskog šampiona“, izjavio je predsjednik PSA grupe, Carlos Tavares, i dodao da će francuski auto-gigant pomoći svojim novim brendovima da se finansijski stabilizuju.
Prema njegovim riječima, Opel će ostati njemački, a Vauxhall britanski auto-brend, jer se na taj način savršeno uklapaju u portfolio francuskih auto-marki Peugeot, Citroen i DS.
Preuzimanjem pomenuta dva automobilska brenda, grupacija PSA imaće oko 17% učešća na evropskom tržištu i postaće drugi po veličini proizvođač automobila na Starom kontinentu, posle Volkswagena.
PSA i Opel/Vauxhall tijesno su sarađivali još od 2012. godine i do sada su zajednički razvili 4 modela sa Opelovom značkom. Prvi zajednički produkt, krosover Opel Crossland X, od juna je prisutan na evropskom tržištu.
Novi SUV, Opel Grandland X, u prodajne salone stiže na jesen, a posle njega, tokom 2018, u prodaji će se pojaviti još jedan model koji je nastao u saradnji sa PSA – nasljednik lakog komercijalnog vozila Combo.
Kao četvrti zajednički proizvod sa PSA, 2019. stiže nova generacija Opel Corse.
Iako je Opel/Vauxhall sada deo PSA grupe, saradnja sa General Motorsom biće nastavljena i u budućnosti, prije svega na polju razvoja električnog pogona. Pored toga, u Opelovim fabrikama i dalje će se proizvoditi automobili brendova Buick i Holden, koji su u vlasništvu GM-a.