Kupovina putem pametnih satova je novi hit u svijetu
Tehnologija koja je već odavno uvelike promijenila naše živote jednakim tempom nam gotovo svakodnevno donosi brojne nove prednosti
Nakon početnog luksuza da gotovo svaku svoju kupovinu možemo obavljati iz udobnosti vlastitog doma, danas tu aktivnost možemo obaviti gotovo svakim pametnim uređajem. Naime, svjedočimo trenutku kad internet stvari postaje “internet kupovine” u sklopu kojeg povezanim tehnologijama možemo gotovo sve.
Jedan od takvih revolucionarnih koraka je partnerstvo kompanije Mastercard s Fit Payom iz 2016., platformom za koju kažu da drastično smanjuje vrijeme, trošak i složenost usluga plaćanja. Dodaju li se tome Wearatecovi proizvodi i pametni luksuzni satovi, spajanje Fit Paya i usluge Mastercard Digital Enablement Service (MDES) koja omogućava da bilo koji povezani uređaj postane uređaj za plaćanje vlasnici Mastercard® kartica na raspolaganju imaju niz besplatnih uređaja s mogućnošću beskontaktnog plaćanja. Takvih je uređaja u 2017. godini, procjenjuje se, više od 2,5 miliona dok se u 2018. godini očekuje povećanje i do 9 miliona komada.
Neki inače relativno kompleksni dnevni zadaci kao što su kupovina, putovanja, poslovanje i upravljanje finansijama tako su postali lakši, sigurniji te učinkovitiji za svakoga ko se na njih odluči. Uz dizajnersku notu, nosivi se uređaji lako uklapaju i u svaki životni stil, a bez problema se mogu pretvoriti i u luksuzan komad nakita te sjajan poklon.
Nakon što je 2016. godine procijenjeno da se u mobilnoj trgovini vrti oko dvije milijardi dolara prometa na godišnjem nivou, Mastercard je uz partnerstvo s IT kompanijom Kasisto uveo i sve popularniju uslugu chatbotova, odnosno platformu za razgovornu vještačku inteligenciju (AI) nazvanu KAI banking koja može poslužiti kao asistent za finansijske usluge. Mastercard, kompanija koja se smatra tehnološkim liderom u finansijskom sektoru, iste godine predstavila i humanoidnog robota Peppera koji potrošače povezuje s trgovcima, omogućavajući im brze, jednostavne i sigurne usluge digitalne plaćanja. Nakon plaćanja karticama, pa pametnim telefonima i pametnim nosivim uređajima čini se da su stvari koje su ranije pripadale domeni naučne fantastike zaista postale naši dnevni partneri. Dio javnosti smatra da je mogućnost da gotovo svaki uređaj danas bude uređaj za kupovinu zapravo najveći tehnološki pomak od uvođenja kartica uopšte.