Planovi “kralja banana”: Adria Airways pod novim imenom?

Region

Rastoder se prošle sedmice sastao sa investitorima u Dubaiju dok je grupa privrednika iz Rusije i Ujedinjenih Arapskih Emirata, koji su ranije izneli planove za ponovno pokretanje slovenačke kompanije, izjavila da su u kontaktu sa njim.

Oni su sugerisali da bi nova avio-kompanija mogla da koristi tročlanu flotu, koja će se sastojati od dva Suhoj superdžeta 100 i jednog aviona Erbas A320.

Kao što je ranije objavljeno, Rastoder je takođe razgovorao sa slovenačkom vladom o njihovoj podršci novom prevozniku, međutim, slovenački premijer, Marjan Šarec, je u međuvremenu podnio ostavku, otvorivši put ili novoj vladi ili vanrednim izborima.

Rastoder, poznat i kao “kralj banana” je najveći trgovac bananama u regionu, a njegova grupa Rastoder prodaje to i drugo egzotično voće širom svijeta pod brendom Derbi. Kompanija Rastoder osnovana je u maju 1992. godine, a prvobitno poslovanje bio je uvoz i izvoz kafe u bivšu Jugoslaviju. Rastoder je rođen u Beranama a 1986. je odselio u Sloveniju gdje je brzo razvio biznis.

Tokom godina, njegove aktivnosti proširile su se na izvoz i uvoz svježeg voća i povrća, prerastajući u visoko konkurentnu kompaniju na globalnom tržištu. U 2013. godini grupa je otvorila veliki logistički centar u Ljubljani.

Njegova kompanija prošle godine je osnovala Air Adriatic, koji je na kraju stekao dozvole i licence propale Adrije.

Preostala imovina Adrije, koja tek treba da bude prodata, procjenjuje se na 6,23 miliona eura.

Stečajni upravnik Adria Airwaysa Janez Pustatičnik, smatra da je zbog složenosti stečajnog postupka malo vjerovatno da će on biti okončan prije 2024. godine. Preostala imovina avio-kompanije uključuje njeno ime, u vrijednosti od 100.000 eura, dok je simulator leta procijenjen na 93.000 eura. Adria je , takođe, imala 100 odsto udjela u svojoj školi leta, čija je cijena 133.500 eura.

Dok se navedeno ne proda, Rastoder ima pravo da zakupi svu preostalu imovinu. Prevoznik takođe ima 543.000 eura na svom bankovnom računu, koji će se koristiti za plaćanje povjerioca. Trenutno je nepoznato koliko Adria duguje svojim povjeriocima, a lista će biti gotova 2. marta.

Pustatičnik vjeruje da će proces trajati četiri godine zbog parnica, brojnih povrata i drugih postupaka čije se pokretanje očekuje u Sloveniji i inostranstvu.