Facebook i Instagram ulaze u NFT igru
Facebook i Instagram kreiraju budućnost u kojoj će korisnici imati mogućnost da prikažu nezamenljive tokene (NFT-ove) koje posjeduju na svojim profilima na društvenim mrežama. Timovi koji rade na tome trenutno razvijaju i prototip koji će pomoći korisnicima da kreiraju kolekcionarske tokene, navode izvori upoznati sa situacijom.
Dvije osobe koje su želele da ostanu anonimne izjavile su i da se u kompaniji Meta razmatra kreiranje prodavnice za trgovanje NFT-ovima. Projekat je, kažu, još u ranoj fazi razvoja i lako bi se mogao promijeniti, prenosi Financial Times.
Ipak, ovo je jasan znak da kompanija Meta ima cilj da se uključi u igru sa popularnim NFT-ovima, koji su prošle godine dostigli globalnu tržišnu vrijednost od 40 milijardi dolara.
Glavna prodavnica za NFT-ove OpenSea, koja uzima 2,5 odsto od svake prodaje, ovog mjeseca je zaradila 300 miliona dolara i tako dostigla vrijednost od 13 milijardi dolara, samo šest mjeseci nakon što je zabilježila rast vrijednosti do 1,5 milijardi dolara.
Jedna od najvećih američkih kripto mjenjačnica Coinbase planira da otvori sopstvenu prodavnicu. Društvena mreža Twitter, konkurent kompaniji Marka Zakerberga (Mark Zuckerberg), testira mogućnosti nezamjenljivih tokena, a platforma Reddit je već predstavila sopstvenu kolekciju NFT avatara.
Plan kompanije Meta je da na ovaj način pomogne umjetnicima da unovče svoja digitalna dijela u trenutku kada se velike svote novca ulažu u precenjene kolekcije NFT-ova, kao što su CryptoPunks i Bored Ape Yacht Club.
Kupci ovih ekskluzivnih kolekcija uglavnom ih objavljuju kao svoje profilne slike na Twitter profilima, i tako drugima stavljaju do znanja koji je njihov status u digitalnom svijetu.
Direktor kompanije Instagram Adam Moseri (Adam Mosseri) je u decembru rekao da njegov tim “aktivno ispituje NFT-ove”, ne ulazeći u detalje.
Kako izgleda, u pomenutim planovima ključnu ulogu će igrati digitalni novčanik Novi na Facebook platformi, naveli su anonimni izvori.