Giganti društvenih mreža uvode pretplate

COMPANY

Kompanija Snep Ink. (Snap Inc.) saopštila je da pokreće plan pretplate kojom će korisnici njene aplikacije Snepčet dobiti pristup ekskluzivnim funkcijama, i tako je postala još jedan gigant u oblasti društvenih medija koji se odlučio na ovaj potez. Prije nje su opciju pretplate uveli Instagram i Fejsbuk u vlasništvu Mete, Tviter, Tik Tok i Telegram.

Neke od ovih kompanija na ovaj potez su se odlučile kako bi povećale priliv novca, u pokušaju da nadomjeste ostvarene gubitke, kao što je Snep, dok druge kao što su Tik Tok i Instagram, ističu da je to učinjeno kako bi autori na platformama imali i takvu mogućnost zarade. Među njima jedino se izdvaja Telegram, koji je saopštio da na ovaj način kompanija želi da smanji zavisnost od ostvarivanja prihoda isključivo putem saradnje sa oglašivačima.

Snepčetov plan pretplate

Snepčetov plan pretplate, nazvan Snepčet+, koštaće 3,99 dolara mjesečno i korisnicima će omogućiti pristup onome što kompanija naziva ekskluzivnim, eksperimentalnim funkcijama i funkcijama prije zvaničnog objavljivanja istih, kao što je indikator koji pokazuje koliko je prijatelja zainteresovano za objavljene priče.

Snep je rekao da će se funkcije vremenom razvijati i da će neke na kraju postati dostupne široj korisničkoj bazi.

– Radujemo se prilici da istražimo apetit korisinika za Snepčet+, i da istražimo nove mogućnosti monetizacije, saopštila je kompanija.

Kao i druge kompanije za društvene medije, i Snep se bori sa brojnim problemima kao što su promjene politike privatnosti kompanije Epl Inc. što čini prodaju ciljanog oglašavanja još kompikovanijom, i rat u Ukrajini koji je doveo do toga da neki oglašivači privremeno pauziraju svoje kampanje. Takođe Snep je prošlog mjeseca izdao upozorenje da će njegovi prihodi i profit u drugom kvartalu biti manji od ranijih zbog makroekonomskih prepreka.

Tviter je uveo opciju za pretplatu

Polovinom prošle godine Tviter je uveo opciju za pretplatu nazvanu Tviter Blu. Cijena pretplate varira od regiona do regiona. Na primjer u SAD je 2,99 dolara mjesečno.

Kako iz kompanije na svom sajtu navode, Tviter Blu nudi premium funkcije, načine za personalizaciju interfejsa i rani pristup funkcijama na kojima kompanija rada. Takođe, lansiranjem ove opcije u SAD omogućen je i pristup novinskim člancima bez oglasa sa više od 300 sajtova sa vijestima sa sjedištem u SAD kao što su Vošington Post, Roling Stoun, Atlantik i Insajder.

Tokom čitave polemike oko Maskovog preuzimanja ove platforme, bilo je riječi i o pretplati. Naime direktor Tesle je iznio nekoliko predloga: da se pretplatnicima uklone reklame, da se smanji cijena pretplate, kao i da se na vidljivom mjestu istakne da je neko pretplatnik.

TikTok je najavio pokretanje svoje mjesečne pretplate

Polovinom maja, TikTok je najavio pokretanje svoje mjesečne pretplate koja korisnicima omogućava veći pristup njihovim omiljenim kreatorima. Pretplata je počela istog mjeseca, na upit, dok se očekuje da će postati opšte dostupna širom svijeta u narednim mjesecima.

Pretplatnici dobijaju posebne bedževe na platformi, posebne emotikone kao i ekskluzivni čet gdje mogu da stupe u kontakt sa omiljenim autorima na platformi.
Kako je iz kompanije saopšteno ovaj potez je povučen kako bi se diverzifikovale mogućnosti zarade kreatora na platformi. Početkom maja, TikTok je najavio i da će kreirati poseban program dijeljenja zarade od oglašavanja sa autorima na platformi, javnim ličnostima i izdavačima koji imaju više od 100.000 pratilaca.

Instagram i Fejsbuk

Nešto prije nego što je TikTok objavio svoj plan za program pretplate, isto je učinio i Instagram, navodeći da na taj način pomažu autorima da zarade od sadržaja koji kače na njihovoj platformi. Ova opcija na mreži, kako je kompanija saopštila, omogućuje autorima da dobiju „novčanu podršku“ od svoje publike, da lakše uđu u partnerstva sa brendovima, kao i a ostvare direktnu zaradu od oglašavanja i dobiju bonuse direktno od Fejsbuka i Instagrama.

Fejsbuk je isti program pretplate uveo još 2020. godine, i taj model se pokazao efektivnim što se kako kažu iz Mete može zaključiti između ostalog i zbog „snažnog fidbeka kreatora“.

– Sa Instagram Pretplatom, kreatori mogu da stvore dublji odnos sa svojim najangažovanijim pratiocima i da povećavaju svoje mjesečne prihode tako što će pretplatnicima da omoguće pristup ekskluzivnim sadržajima, objasnili su tada iz Instagrama, dodajući da ima i drugih benefita za pretplatnike kao što su ekskluzivni lajvovi, eksluzivni storiji, bedževi na profilima i sl.

Telegram

Telegram je polovinom juna saopštila da je krenula u realizaciju plana uvođenja plaćene pretplate za svoje korisnike.

– Korisnici koji se odluče za Telegram Premium dobiće veći limit za četovanje, dijeljenje sadržaja i otpremanje datoteka, rekao je direktor kompanije Pavel Durov.

On je i istakao da je to jedini način da omoguće njihovim korisnicima da dobiju više, a da postojeće funkcije ostanu besplate, kao i da očekuje da će ovaj potez osigurati da platforma ostane finansirana prvestveno od strane svojih korisnika, a ne oglašivača.

Izvor: Blic/Bif.rs