Računica koja opravdava postojanje Ferarijevog SUV-a

Automobil

Iako je donedavno za Ferari bilo potpuno neprihvatljivo da proizvodi SUV model, situacija se izgleda u međuvremenu potpuno promijenila. Sve je izvjesnije da će za par godina italijanski proizvođač u svom portfoliju imati i ovu vrstu vozila

Prvi čovjek Ferarija, Serđo Markione, trebalo bi da predstavi novi petogodišnji plan te kompanije, u kome će se naći mjesta i za SUV, piše Blumberg. Razvoj ovog vozila navodno je već započeo pod internom oznakom F16X, a SUV model biće ponuđen kupcima 2021. godine.

Novi Ferari sa povišenim odstojanjem od tla biće glavni adut plana kojim se predviđa da kompanija udvostruči profit do 2022. Blumberg navodi da petogodišnji plan koji će izložiti Markione donosi i očekivanja Ferarija da godišnja prodaja premaši 10.000 vozila.

Podsjećamo, do prije samo tri godina, kada je šef kompanije bio Luka di Montecemolo, proizvodnja je bila ograničena na 7.000 automobila godišnje, sa obrazloženjem da se na taj način čuva ekskluzivnost brenda.

Plan, koji bi u cjelini trebalo da bude izložen 2018, predviđa i više vozila sa hibridnim pogonom, kako bi se zadovoljile ekološke norme. U Ferariju očekuju da će njihove hibridne automobile prigrliti „nova klasa imućnih kupaca“ širom svijeta, a od 2019. svaki novi model kompanije imaće hibridni pogon.

Kada je riječ o pomenutom SUV vozilu, ono će dijeliti platformu sa nasljednikom aktuelnog Ferarija GTC4Lusso, koji će debitovati 2020.

Budući SUV/krosover trebalo bi da koristi V8 motor, koji će biti dio hibridnog pogonskog sistema. Cijena ovog automobila na tržištu kretaće se od 300.000 eura, a Ferari se nada da će samo u Kini moći da proda oko 2.000 ovih vozila.

Ostaje da se vidi da li je Blumberg u pravu ili će Markione ipak biti dosljedan svojoj izjavi iz 2016. kada je rekao da će se Ferarijev SUV pojaviti “samo preko njega mrtvog”.