Vremeplov: Osmislio ga je Hitler – a vozili hipici
Volkswagen 181 nastao je za potrebe njemačke vojske, ali je najveći komercijalni uspjeh i popularnost doživio 70-tih godina 20. vijeka među mladim Amerikancima
Baziran na njemačkom vojnom terencu iz Drugog svjetskog rata, VW 181 su pored oružanih snaga evropskih zemalja rado koristili i civili koji su u ovom automobilu vidjeli idealno bagi vozilo za pješčane plaže.
Ovo neobično vozilo je razvijeno na osnovi Volkswagena KdF (Kraft durch Freude – snaga kroz veselje), predstavljenog 1938. i 50-ih od milja prozvanog Käfer (Beetle, odnosno Buba). Proizvodio se u dvije verzije: Typ 82 Kübelwagen (putno-terenska verzija) i Typ 166 Schwimmwagen (amfibijsko vozilo). Obije su bile vrlo uspješna vojna vozila, pa je tim čudnije što je Volkswagen čekao čak dvadeset i pet godina po završetku rata na predstavljanje civilne verzije, modela 181.
Mnogo je učestalija ipak bila njegova civilna primjena, pogotovo u SAD, gdje je, u tradicionalno originalnoj Volkswagenovoj reklamnoj kampanji, bilo prodavano pod imenom THING (stvar). I inače, Volkswagen je na različitim tržištima davao različita imena ovom modelu, pa je tako u Engleskoj prodavan kao Trekker, u Italiji kao Pescaccia, a u Meksiku kao Safari.
Hedonistički doživljaj (naspram dominantno vojnog, ozbiljnog utiska Jeepa ili Land Rovera) dodatno je naglasilo korišćenje naranđastih 181 tokom sedamdesetih u reklamama fabrike Fa, sa obnaženim ženskim modelima u njima… Klasično kvalitetan kao i svi vazduhom hlađeni Volkswageni, 181 je sačuvan u priličnom broju primjeraka, a i kod nas ih ima nekoliko. Vrlo je popularan u krugovima ljubitelja vazduhom hlađenih Volkswagena, veseloj i vrlo brojnim društvima koja organizuju mnoge susrete na kojima se možete dobro zabaviti, tako da je ovaj automobil sigurna ulaznica u jednu zanimljivu i ugodnu supkulturu.
Nekoliko hiljada eura je dovoljno za kupovinu solidno očuvanog primjerka u inostranstvu, a servisirati ga može gotovo svako ko zna servisirati Bubu. Drugim riječima, VW 181 je simpatična mala stvar: pouzdan, jeftin i zabavan oldtimer.