Zakerbergov virtuelni batler priča glasom Morgan Frimena
Sistem zasnovan na vještačkoj inteligenciji kontroliše mnogo toga u domu osnivača Fejsbuka, od grijanja i muzike do toga da prepoznaje prijatelje pred vratima i najavljuje ih domaćinu
Osnivaču Fejsbuka teže je bilo ove godine da istrči zacrtanih 365 milja nego da napravi svog ličnog pomoćnika zasnovanog na vještačkoj inteligenciji. Sto sati programiranja bilo mu je dovoljno da napravi Džarvisa, virtuelnog asistenta nazvanog po liku iz filma Ajronmen. Iako je daleko od sposobnosti Džarvisa, Zakerbergov batler čita zadatke iz kalendara, kontroliše svjetlo, klimatizaciju, TV, pušta muziku i zabavlja Markovu ćerku Maks na mandarinskom kineskom, i to glasom glumca Morgan Frimena.
Sistemom se komanduje tekstualnim ili glasovnim porukama. Na zapovijest izbacuje i čuvene Zakerbergove sive majice iz specijalno prilagođenog topa, a kada neko pozvoni na vratima, prepoznaje prijatelje Zakerbergovih i pušta ih u kuću obavještavajući domaćine ko dolazi.
– Napravio sam jednostavan server koji stalno prati snimke kamera i obavlja dva procesa. Prvo, da li se neko lice pojavilo pred kamerom, a ako jeste koristi program za prepoznavanje da bi ga identifikovao. Potom provjeri spisak da vidi da li tu osobu očekujemo. Prijateljima će automatski otvoriti vrata – objasnio je osnivač i izvršni direktor najveće onlajn društvene mreže, Mark Zakerberg kome je cilj bio da otkrije u kojoj je fazi vještačka inteligencija (AI).
– Još mnogo mora da se eksperimentiše s glasom. AI tehnologija postaje dovoljno dobra da bude osnova jednog sjajnog proizvoda i biće mnogo bolja u godinama koje dolaze. Mislim da će najbolji proizvodi biti oni koje možete da ponesete sa sobom i istovremeno komunicirate privatno.
Kada je naučio Džarvisa da kontroliše uređaje po kući, prešao je na učenje govora i navika korisnika. Trebalo je da savlada razliku između glasova Markove supruge Prisile i njega. Sad već zna i kakvu muziku ko voli i može da prepozna gdje se ko od ukućana nalazi da bi pustio muziku baš u toj sobi, a ne recimo tamo gde im spava dijete.
Sljedeći korak je da napravi aplikaciju za android sistem i da poveže još uređaja u svom domu sa Džarvisom. Ipak, najveći izazov biće da nauči Džarvisa da sam uči umjesto da ga on podučava pojedinačnim zadacima. (J.K.)