Trke Formule 1 postaju spektakl
Privlačenje tehnoloških sponzora i pretvaranje svake trke za Veliku nagradu u višednevni spektakl recept je za oživljavanje Formule 1, smatra njen novi vlasnik
Američka kompanija Liberty Media koja je nedavno kupila Formulu 1 u složenoj transakciji koja je vrednovala taj sportski biznis na osam milijardi dolara planira da trke pretvori u nešto slično finalu Superbowla . Događaji oko svake od 21 trke trebalo bi da traju sedmicu dana kako bi se privukli dodatni gledaoci i sponzori. Takođe se razmatra održavanje i nekoliko trka na američkom tlu u gradovima koji su ujedno i velika tržišta. Razmatra se New York, Los Angeles, Las Vegas i Miami.
Gledanost bi trebala povećati i veća promocija rivaliteta između timova. Medijska kompanija u vlasništvu magnata Johna Malonea ocjenjuje da bi sve to privuklo još više gledalaca širom svijeta, podiglo televizijsku prisutnost i ojačalo komercijalne prihode. U sadašnjoj strukturi prihoda od ukupnih 1,8 milijardi dolara prihodi od TV-prava učestvuju sa 35 posto. Promocija trka donosi dodatnu trećinu prihoda, a 15 posto dolazi od reklama i sponzora. Ostatak dolazi od domaćinstva, televizijske produkcije, licenci i ostalih izvora.
Vođstvo Formule 1 već je godinama kritikovano zbog dugoročnog pada gledanosti, česte promjene pravila i zastarjelosti takmičenja tako da timovi sve manje zarađuju. U 2015. sponzorski prihodi timova iznosili su 750 miliona dolara, nasuprot 950 miliona dolara tri godine ranije. Istovremeno, više prikazivanja trka na plaćenim TV-kanalima smanjilo je broj gledalaca, posebno na ključnim tržištima, poput Azije.
Dugogodišnji izvršni direktor F1 Bernie Ecclestone ostaje u tom poslu, ali njegova nova uloga tek treba biti razjašnjena. Iz Libertya su naglasili kako namjeravaju poboljšati odnose s timovima koji su u prošlosti kritikovali Ecclestonov model distribucije novca. (Financial Times)