Uvoz automobila u BiH gotovo uduplan
Uvoz novih automobila u BiH prošle godine zabilježio je iznenađujući procvat, jer je uvezeno 10.961 vozilo, što je gotovo duplo više u odnosu na 2015. godinu.
Podaci Uprave za indirektno oporezivanje BiH pokazuju da su prošle godine uvezena 56.873 polovna vozila, dok je godinu ranije uvezeno 59.449 korištenih auta. Upravo je to jedan od razloga zbog kojeg je većina autosalona u BiH zabilježila rast prodaje novih automobila u prošloj godini.
Belgin Arnautović, marketing stručnjak i portparol u „Porsche BH“ Sarajevo, rekao je da je potražnja za novim vozilima u porastu i da se tržište oporavlja u odnosu na 2015. godinu. Zabilježen je rast od 27 odsto. Više od 40 odsto prodatih vozila u BiH već godinama dolazi iz koncerna VW. Iako vozila VW grupacije nisu najjeftinija na tržištu, na kraju zamjene staro za novo, jesu najbolja investicija za krajnjeg kupca. Kao jedan od razloga za rast tržišta novih automobila, on navodi uvoz vozila sumnjivog kvaliteta s potencijalom manipulisanja, pa se kupci sve češće odlučuju na kupovinu novih vozila.
Povoljnija zakonska regulativa za uvoz polovnih vozila, koja od sada propisuje EU 4 normu u odnosu na prethodnu EU 3 normu, utiče na rast tržišta novih automobila.
Alen Uštović, voditelj prodaje u firmi „Blok“ Sarajevo, koja je ovlašteni koncesionar za „Peugeot“ u BiH, kaže da je kod njih prodaja novih auta u prošloj godini u odnosu na ranije tri godine povećana za 70 odsto.
Marko Trstenjak, menadžer za „Citroenova“ auta u BiH, rekao je da su u prošloj godini prodali 476 novih automobila, što je rast prodaje za 10% u odnosu na 2015. godinu kada su prodali 421 vozilo.
Iz banjalučkog auto-salona „Metago“ navode da kompanija bilježi rast prodaje ‘Mazdinih’ automobila u odnosu na prošlu, odnosno pretprošlu godinu, a da je tome doprinijelo sklapanje direktnog ugovora s proizvođačem.
Haris Muratović, predsjednik Udruženja uvoznika novih automobila pri Privrednoj komori FBiH, kaže da je povećana prodaja novih vozila zbog pogodnosti koje kupci imaju u odnosu na kupovinu korištenih. Povećan uvoz novih automobila znači da ih je neko naručio. To su kupci kojima je isplativije da kupe nov auto, jer korišteni automobili moraju ispunjavati EURO 4 standard, smatra Muratović.
Zoran Pavlović, ekonomski analitičar, kaže da je želja za novim automobilima prisutna jer se tehnologija u automobilskoj industriji razvija.
– Naš narod ima potrebu da se tržišno dokazuje, pogotovo vlasnici kompanija. Sa druge strane, prodavci novih automobila su postali vrlo fleksibilni po pitanju prihvatanja prethodnog modela koji će oni prodati, pa se onda mnogo lakše kupci odlučuju da kupe nov auto. Takođe postoji trend smanjivanja cijene novih automobila. Povoljne cijene, potreba da ljudi pokažu da su uspješni u svom društvu, ali i štednja koja nije prevelika za neke veće projekte opredjeljuju ljude da kupe nove automobile – rekao je Pavlović.
Top 10 najskupljih automobila uvezenih u BiH u 2016. godini:
- Mercedes, GLE 63 S/AMG, BENZIN (235.188,55 KM)
- Mercedes-Benz; S 500 4Matic (235.072,65)
- BMW 750Li xDRIVE Limousine/GP (216.842,21)
- Mercedes-Benz/T:221 S65AMG (215.441,30)
- KIT Leon cup racer 2016-SEAT 5F (207.183,59)
- Mercedes-Benz AMG GT S,TIP:197 (207.159,18)
- Lexus LX 570 (201.461,44)
- Mercedes Benz 221 (200.712,28)
- Lange Rover LG-RANGE ROVER (195.252,41)
- Mercedes-Benz S 400 4Matic coupe (193.221,98)