Šta će nam donijeti umreženi automobili u budućnosti?
Predviđanja za 2025. godinu otkrivaju brojne prednosti umreženih automobila u drumskom saobraćaju, kao što su sprečavanje saobraćajnih nesreća, smanjenje emisija CO2 i značajnu uštedu vremena
U današnje vrijeme često iznenada nailazite na zastoj iza sljedeće krivine i potencijalnu opasnost od lančanog sudara ili kada na kraju nekako dođete do svog odredišta, nema nigdje parking mjesta. Za manje od deset godina, postojaće neke nove mogućnosti. Potpuno autonomna vožnja obezbijediće opušteno putovanje autoputem. Automobili ispred vas slaće kompjuteru blagovremena upozorenja o usporavanju saobraćaja i vaše vozilo će automatski smanjiti brzinu prije nego što dođete u opasnu situaciju.
Na kraju putovanja, navigacioni uređaji vodiće vozača direktno do slobodnog prostora za parking ili će automobil potpuno samostalno pronaći parking mjesto u garaži. Uz Internet integraciju automobila, ova vizija iz naučne fantastike polako prelazi u realnost.
Istraživanje koje su sproveli Bosch i konsalting firma Prognos, detaljno prikazuje šta će ovaj trend konkretno značiti za SAD, Njemačku i veće gradove u Kini.
Predviđa se da već 2025. godine bezbjednosni sistemi i funkcije zasnovane na „cloud“ platformi mogu spriječiti oko 260.000 saobraćajnih nezgoda i smanjiti emisiju CO2 za 390.000 tona. Pored toga, nove tehnologoije će omogućiti vozačima više slobodnih sati za druge aktivnosti.
Godišnje će se samo u SAD, Njemačkoj i Kini izbjeći više od 260.000 nezgoda koje uključuju tjelesne povrede – što je, na primjer, jednako broju nezgoda koje se dogode tokom dvije godine u glavnom gradu Njemačke, Berlinu. To podrazumijeva i da će 350.000 osoba manje biti povrijeđeno u saobraćajnim nesrećama, a životi oko 11.000 ljudi bi mogli bi da budu sačuvani uz pomoć umreženih sistema asistencije.
Umrežavanje automobila u vožnji uštedjeće i do 4,3 milijarde eura u materijalnim troškovima i štetama, što je skoro dvostruko veći iznos od sume koju je kineska vlada 2016. godine potrošila na poboljšanje kvaliteta vazduha u Pekingu.
Emisija CO2 biće smanjena za skoro 400.000 tona zahvaljujući funkcijama povezanih vozila – što je količina koju zelenilo u Nacionalnom parku Švarcvald u Njemačko preradi za tri godine.
Osim toga, koncepti kao što su parkiranje zasnovano na globalnim podacima i aktivno upravljanje parkingom smanjiće ukupno kruženje u potrazi za slobodnim mjestom za čak 380 miliona kilometara. Približno 70 miliona sati provedenih u vožnji uštedjeće se u SAD-u, Kini i Njemačkoj zahvaljujući funkcijama pomoći pri parkiranju.
Autonomna vožnja i istovremena povezanost sa Internetom oslobodiće oko 80 odsto vremena za volanom za druge aktivnosti, kao što su čitanje, provjera elektronske pošte, video konferencije, gledanje filmova i druge vidove zabave. Osobe koje često voze i pređu 40.000 kilometara godišnje mogle bi da dobiju 95 dodatnih produktivnih sati tokom svojih putovanja svake godine. (B92)