“Fiat” još čeka zeleno svjetlo za izvoz automobila u Rusiju

Tržište

Kompanija “Fijat-Krajsler automobili Srbija” radi bez zastoja, što znači da se proizvodnja modela “fiat 500L” stabilizovala i da iz fabrike izlazi oko 450 vozila dnevno

Automobili iz kragujevačke fabrike izvoze se na evropsko i američko tržište, ali ne i u Rusiju, iako se o tome pregovara više od tri godine.

Izvoz automobila na tržište Evroazijske ekonomske unije, koju osim Rusije, čine Bjelorusija, Kazahstan, Jermenija i Kirgizija, još nema, a sudeći prema obećanjima ruskih zvaničnika “fiat 500L” trebalo je da ima povlašćeni status na tim tržištima, odnosno da se prodaje bez naplate carinskih dažbina.

Kragujevački “fiat 500L”, na rusko i ostala evroazijska tržišta, nije stigao jer predsjednik Ruske Federacije, Vladimir Putin, nije ispunio dato obećanje da će dozvoliti da se jedan kontingent od 5.000 do 10.000 “Fiat”-ovih automobola bez carine uveze u Rusiju. Kako stvari stoje do zastoja je došlo i u pregovorima o proširenju Sporazuma o slobodnoj trgovini sa Rusujom i drugim zemljama EEU, što bi podrazumijevalo tzv. uzajamne kvote, odnosno bescarinski plasman istog broja ruskih automobila (gotovo izvjesno “lada”) u Srbiji. Iako je iz Vlade Srbije, zvanično najavljivano da će, 30. septembra započeti pregovori o proširenju Sporazuma o slobodnoj trgovini i biti okončani sredinom decembra 2016. godine dva mjeseca kasnije iz Beograda i Moskve, nema nikakvih informacija o sudbini tog aranžmana.

Maratonski pregovori, kad je riječ o izvozu modela “fiat 500L” na rusko i ostala evroazijska tržišta, započeli su u aprilu 2013. godine, ali niko ne želi da potvrdi da li se nastavljaju ili su okončani. Na osnovu ranijih informacija, kragujevački “fiat 500L” trebalo je da se nađe najprije na ruskom, a zatim i na ostalim tržištima bivših sovjetskih republika do kraja 2013. godine. Rok je prolongiran na 2014. godinu, a zatim na 2015, godinu, pa za decembar 2016. godine i još uvijek se čeka. (Danas)