Svaki četvrti korisnik interneta u Evropi kupuje online

Svaki četvrti Evropljanin je bar jednom nedjeljno u 2016. kupovao proizvode ili usluge putem Interneta, pokazalo je Mastercard istraživanje potrošača, sprovedeno u 23 zemlje u okviru Evropske ekonomske zajednice (EEZ)

Za Britance je online kupovina redovna nedjeljna aktivnost (41 odsto), a za njima slijede Irci (32 odsto) i Nijemci (30 odsto), dok sa druge strane, Finci (17 odsto), Estonci i Danci po 16 odsto nemaju ustaljenu naviku online kupovine na nedjeljnom nivou.

Istraživanje je generalno pokazalo da se online kupovina mnogo češće obavlja na nedjeljnom nego na dnevnom nivou, a to je posljedica činjenice da ljudi rjeđe online kupuju artikle za svakodnevnu upotrebu, navodi se u saopštenju Mastercarda. Stvari koje ljudi najviše kupuju razlikuju se od zemlje do zemlje, a najpopularnija kategorija u online kupovini na nedjeljnom nivou su odjeća i obuća i prosjek za EEZ je 48 odsto, zatim slijedi kupovina karata 34 odsto, elektronski uređaji 33 odsto i knjige 31 odsto.

Najpopularniji artikli kupljeni u inostranstvu su odjeća, aksesoari i obuća (37 odsto), a slijede knjige, muzika, DVD i video igre (21 odsto)

Regionalni trend pokazuje da su Finska (31 odsto), Švedska i Norveška (22 odsto) jedine zemlje u kojima više od petine online kupaca učestvuje u onlajn kockanju. Strah od prevare je glavni razlog zašto ljudi ne kupuju online u svim zemljama gdje je istraživanje obavljeno, a taj strah je posebno izražen u zemljama kao što su Grčka (71 odsto) , Španija(64 odsto), a najmanje je izražen u Danskoj je to 46 odsto.

Istraživanje je pokazalo i da Evropljani najčešće kupuju na veb sajtovima u sopstvenim zemljama, a glavni razlog zašto ljudi ne kupuju online iz inostranstva nisu nepovjerenje ili brige oko sigurnosti, već dostupnost dobrih opcija u sopstvenim zemljama. Takođe, 40 odsto online kupaca iz Finske i Poljske, koji ne kupuju u inostranstvu, smatraju da sajtovi za e-trgovinu u njihovim zemljama zadovoljavaju njihove potrebe, a sličan stav su iskazali i kupci u Velikoj Britaniji, Francuskoj i Njemačkoj. Kada ljudi odluče da nešto potraže izvan svoje zemlje, istraživanje je pokazalo da su ih najvjerovatnije na to podstakle primamljive ponude (40 odsto), dok je dostupnosti artikala učestvovala 32 odsto.

Istraživanje je pokazalo i da postoji jak potencijal za rast prekogranične e-trgovine, s obzirom da prosječno preko 40 odsto online kupaca u Evropi već obavlja kupovinu preko interneta iz veb šopova van svoje zemlje bar jednom godišnje. (Agencije)