Konzum bi mogao zatvoriti čak 50 odsto trgovina u Hrvatskoj
Restrukturisanje Agrokora imaće velike posljedice na hrvatsku ekonomiju
Moguće je da će pojedine kompanije iz sastava koncerna biti prodane, a neke druge značajno racionalizovane. U ovu drugu grupu spada Konzum koji na hrvatskom tržištu ima dominaciju koja nije sasvim ekonomski opravdana, posebno u situaciji kad se koncern koji je vlasnik Konzuma bori s dužničkim problemima.
Glavni direktor za restrukturisanje Antonio Alvarez je u jednom od svojih prvih obraćanja hrvatskim povjeriocima koji traže rješenje za tešku situaciju juče poručio kako Agrokor pati od sindroma preinvestiranja uz skupo zaduživanje.
Cijeli niz proizvodnih kapaciteta prevelik je za hrvatsko tržište, dok je prema prvim procjenama više od 50 odsto prodajnih mjesta Konzuma neprofitabilno, što nije ni previše čudno uz postojeću konkurenciju i činjenicu da trgovine nisu standardizovane, što je česti prigovor Konzumu. Taj dramatični podatak ukazuje koliko bi restrukturisanje moglo biti izuzetno bolno.
Konzumu je u 2015. godini išlo 29 odsto svih prihoda maloprodaje, a radnike je plaćao 42 kune manje od prosjeka u trgovini. U međuvremenu je Konzum izgubio neke svoje trgovine, ali i dalje je na vrhu kada je o udjelu na tržištu riječ.
Sasvim je jasno da će u tom procesu biti o onoga što Vlada Hrvatske najmanje želi – otpuštanja radnika. Umjesto utjehe recimo samo to kako će se Konzum vjerovatno riješiti manjih trgovina, onih u kojima je zaposlen ipak manji broj radnika. Kako god bilo, na tržištu rada mogle bi se pojaviti hiljade novih očajnika u potrazi za radnim mjestom. (Seebiz)