Mazda CX-5 bilježi rekordan rast prodaje

Mazda može da bude ponosna na činjenicu da jedan njen model drži čak 25% ukupne prodaje

Mazda CX-5 je od početka prodaje stigla u ruke više od 1,5 miliona zadovoljnih kupaca širom svijeta. Pozitivan trend prodaje je time postao imperativ, a dizajnerski tim Mazde je zasukao rukave i krenuo na ozbiljan posao podmlađivanja uspješnog modela. Osnovne crte ˝lica˝ nisu drastično izmijenjene, a jedina upadljivija sekcija na kojoj se više radilo su prednji LED farovi. Pravi facelift ih je stanjio i zakosio, diskretno povezujući masku hladnjaka sa bokovima vozila. Krajnji rezultat je 4.550 mm duga karoserija koja u prednjem dijelu sada djeluje ozbiljnije.

Tehnička novost je predstavljena kroz aktivne aerodinamične dodatke ispod poklopca motora i na A stubu, koji su smanjili koeficijent otpora vazduha i potrošnju goriva. Zadnja svjetlosna grupa je blago restilizovana, a na novom modelu bi trebala da pruži više svjetla pri lošim uslovima za vožnju.

Mazdina ultrapopularna Soul Red boja je za restilizovani model postala 20% svjetlija i sa 50% izraženijom dubinom. Služba sa odnosima sa javnošću tvrdi da će cijeli automobil postati uočljiviji na putu, ali je veliko pitanje da li će svi limari i lakireri uspjeti da reprodukuju komplikovanu proceduru nanošenja boje. Kupcima je pored crvene na raspolaganju još osam zanimljivih boja karoserije.

Torziona čvrstoća karoserije je povećana za 15% u odnosu na prethodnu verziju upotrebom čelika visoke čvrstoće, dok je zvučna izolacija poboljšana u djelovima koji su najbliži točkovima. U Mazdi ističu da su zazori na karoseriji svedeni na najmanju moguću mjeru, kao i da je došlo do primjetnog smanjenja vibracija koje se prenose do putnika u kabini.

Osvježeni CX-5 je postao prijatniji u unutrašnjosti, a najveća zasluga pripada unapređenim ergonomskim rješenjima i poboljšanom kvalitetu izrade. Detalj koji neće promaći, naročito ženskom oku, je upotreba novih materijala otpornijih na habanje i mekših na dodir. Prednja i zadnja sjedišta su novog dizajna i pružaju više stabilnosti prilikom vožnje u krivinama, istovremeno ne zamarajući leđa. Novost za ovaj model je mogućnost podešavanja ugla naslona zadnjeg sjedišta (28 stepeni). Za nove vlasnike kupoholičare slijedi lijepa vijest – Mazda CX-5 je od ovog proljeća dostupna sa elektropokretanim petim vratima i prtljažnim prostorom od 506 litara.

Zimogrožljivima Mazda sprema novi komforniji upravljač sa grijanim obručem, a prednje vjetrobransko staklo će biti opremljeno sistemom za odmrzavanje brisača. Što se instrumentacije ispred vozača tiče, većih promjena nema, jer je zadržana konfiguracija sa tri odvojena segmenta. Ono što je drugačije je podignuta centralna konzola (60 mm kod automatika, 40 mm kod manuelnog mjenjača), sada približena volanu i Head-up displej sa projekcijom informacija u visini očiju vozača. Ekran od 7 inča ponosno stoji na vrhu table i pruža informacije o parametrima vožnje, navigaciji, audio sistemu i povezanosti sa perifernim uređajima. Napredak je napravljen po pitanju pregrada i ostava za sitnice, koje su u novoj verziji Mazda CX-5 prostranije i opremljene USB priključcima.

Jedan benzinac SKYACTIV-G i jedan dizel SKYACTIV-D motor su sve što se trenutno nudi od strane Mazde. Benzinac je ponovo postao zanimljiv evropskim kupcima nakon skandala sa pretjeranom emisijom štetnih gasova, a poznati 2.0-litarski motor sa visokim stepenom kompresije razvija 160/165 KS, uz najavljenu prosječnu potrošnju od 6.5 litara. Klasičnim kupcima SUV modela je zanimljiviji dizelaš od 2.2 litre u dvije verzije snage – od 150 i 170 KS. Manuelni i automatski mjenjač se nalaze u standardnoj ponudi, kao i pogon na prednje ili sve točkove.

Štednje na polju bezbjednosti nije bilo, te se CX-5 nudi sa brojnim senzorima, kamerama i uređajima zaduženim za praćenje trenutnog stanja u vožnji, a male i velike putnike čuva ukupno šest vazdušnih jastuka, raspoređenih po čitavoj kabini.

Prodaja osvježene Mazde CX-5 je počela na određenim tržištima, po cijenama koje se ne razlikuju značajno od prethodne verzije. (Vrelegume.rs)