Za bube u sobi, agencije vraćaju do 50 odsto para
Turista koji u apartmanu na moru otkrije bube, ima pravo da od turističke agencije traži da mu vrati do 50 odsto cene uplaćenog aranžmana
Na sve što je turistička agencija u ugovoru obećala a nije pružila na ljetovanju imate pravo da se žalite i tražite povrat dijela uplaćenog novca.
Turista koji u apartmanu na moru otkrije bube, ima pravo da od turističke agencije traži da mu vrati do 50 odsto cijene uplaćenog aranžmana, piše „Kurir“.
Iako to mnogi putnici ne znaju, pravo na povraćaj dijela novca imaju i ako im odmor presjedne zbog nesnosne buke, ili umjesto 50 metara do plaže „šipče“ pola kilometra. Pravo na žalbu građani imaju na sve što im je ugovorom obećano, a nije ispunjeno, kaže Zoran Nikolić iz Nacionalne organizacije za zaštitu potrošača Srbije.
„Ako je agencija ponudila aranžman u hotelu s bazenom, a on pet od 10 dana nije radio, onda turista ima pravo na odštetu. Trokrevetni apartman mora da ima tri kreveta, a ne dva kreveta i pomoćni ležaj. Ako smo platili apartman, kuhinja u njemu mora biti odvojena i imamo pravo na žalbu ako smo dobili studio u kome je kuhinja u sklopu sobe. Imamo pravo na odštetu i ako je u blizini prevelika buka i prašina s gradilišta“, objašnjava Nikolić za „Kurir“.
U Turističkoj inspekciji ističu da se najviše prijava građana na rad turističkih agencija odnosilo na manji nivo komfora, nepostojanje klime, mini-bara, bazena, igrališta za djecu, veću udaljenost smještaja od plaže, neljubaznost vodiča i nehigijenu objekta.
„Žalili su se da u sobama ima mrava, komaraca, buba, da je posteljina prljava, da se sobe ne čiste, na oskudan jelovnik bez mesa“, ističu u Turističkoj inspekciji.
Da osim opravdanih turisti imaju i nerazumne žalbe, za list potvrđuje Aleksandar Seničić, direktor Nacionalne asocijacije turističkih agencija Srbije:
„Bilo je žalbi da more nije bilo dovoljno slano. Imali smo i turistu koji se žalio da je more bilo uzbrdo, a ne nizbrdo, a on ima problema s kukovima.“
Možete da se žalite…
Za razliku u smještaju, sleduje umanjenje cijene za 20-30%, za sobu koja nije s pogledom na more (a plaćena je kao da jeste) – umanjenje je 10%, ako udaljenost od plaže ne odgovara onoj iz ugovora sleduje umanjenje od 5 do 15%, ako je plaža zagađena ili nije moguće kupanje u moru, umanjenje je 10-20%, ako nema dovoljno kuvanih obroka – 10%, nečisti stolovi i pribor za jelo donose umanjenje od 5 do 10%, insekti u sobi (ali ne komarci i moljci) – umanjenje od 10 do 50%, neprijatni mirisi – do 15%, ako je navedeno da smještaj ima bazen, a nema ga ili nije u funkciji umanjenje može biti od 10 do 20%, ako se izvode radovi pa ima prašine i buke umanjenje može biti do 40%.
Nemate pravo na odštetu ako…
… more nije bilo dovoljno slano
… ste imali komarce i moljce u sobi
… pogled s terase nije kakav ste očekivali
… je švedski sto bio siromašan
… je vrijeme bilo loše