Pet razloga zašto Mercator ne može vratiti stari sjaj
Vanredni povjerilac Agrokora kojeg je imenovala Hrvatska vlada, Ante Ramljak, najavio je u Sarajevu da će tržne centre Konzuma u BiH preuzeti Mercator
Ramljak je rekao da su se na ovaj potez odlučili jer su shvatili da je „Mercator prepoznatljiviji i da je imao više uspjeha“ od Konzuma u Bosni i Hercegovini, dodavši da konačna odluka tek treba biti donesena.
Međutim, Ramljak je zaboravio nekoliko stvari. Mercator više nije ona ista kompanija koja je izgradila dobar imidž i koja je dobro poslovala u BiH, a i tržište se od tog perioda drastično izmijenilo, navodi se u analizi portala BiznisInfo.
Evo zašto Mercator teško može ponoviti svoj raniji rezultat u BiH:
1. Pozitivan imidž Mercatora u BiH je izgrađen u bitno drugačijim oklonostima. Mercator je tada bio nezavisna, zdrava i snažna kompanija. Mercatorovi centri bili su prvi te vrste i veličine u BiH pa lanac praktično nije imao konkurenciju. Kupovina u tim centrima bila je pomalo stvar mode i užitka. Mercator je danas dio hrvatskog Agrokora što znači da nosi breme koje opterećuje cijelu korporaciju.
2. Maloprodajno tržište BiH danas, u odnosu na period kada je Mercator ovdje poslovao, drastično se promijenilo. Konkurencija je neuporedivo jača, najviše zbog domaćeg lanca Bingo, koji je preuzeo lidersku poziciju i koji se nezaustavljivo razvija.
3. Okrenutost potrošača domaćim proizvodima i lancima u BiH danas je ogromna i stalno raste, Mercator ne samo da je strani lanac već će, kao dio koncerna Agrokor, biti prinuđen prodavati uglavnom Agrokorove proizvode.
4. Preuzimanjem Konzuma, Mercator mora preuzeti i dugove prema dobavljačima što znači da će u samom startu imati zategnute odnose i da će biti pod pritiskom i sumnjom dobavljača, zbog čega vjerovatno neće moći imati bogatu ponudu kao glavni konkurent, Bingo.
5. Činjenica da je Mercator dio Agrokora nosi još jedno teško breme, koje je i Konzum skupo koštalo, a to je da se mora davati povlašteni status proizvodima Agrokora. Drugi lanci mogu u prvi plan isticati one proizvode koji su najjeftiniji, praviti među proizvodima zdravu konkurenciju i najnižim cijenama privlačiti kupce. Konzum ili Mercator ne mogu pretjerano isticati i promovisati Tešanjski kiseljak ili Bimalovo ulje, jer time štete prodaji svog Sarajevskog kiseljaka ili Zvijezdinog ulja. Zbog toga među proizvodima nema zdrave konkurencije.
Kada se sve uzme u obzir, teško je vjerovati da današnji Mercator može napraviti neki veliki razultat u BiH. To će, zapravo, najvjerovatnije biti samo prerušeni Konzum. Njegovi centri će možda biti senzacija nekoliko dana, ali oni suštinski neće moći ponuditi ništa novo ni sadržajem ni cijenama, pa će teško parirati domaćim lancima koji su u punom zamahu i koji imaju snažnu podršku dobavljača, kupaca, i cijele javnosti. (BiznisInfo)