Seat predstavio novi mali SUV: Stigla je Arona
Španski proizvođač objavio je tehničke podatke i fotografije drugog SUV modela u svojoj gami
Konkurencija u potkompaktnom SUV/krosover segementu u Evropi uskoro će biti još veća, s obzirom da će se na tržištu naći Seat Arona. Automobil je postavljen na MQB A0 mehaničku platformu, kao i najnovija Ibiza.
Model koji je “za broj” manji od Seata Ateca, dijeli stilske detalje spoljašnjosti sa starijim bratom, ali i sa pomenutom Ibizom. Tu su prepozantljivi elementi Seat dizajna, poput maske hladnjaka i farova sa LED “potpisom”.
Slično je pozadi sa stop svjetlima koja su ipak nešto manjih dimenzija u poređenju sa Atecom i neznatno izmijenjenim dizajnom branika.
Poput mnogih konkurenata, i Saet je odlučio da kupcima ponudi dvobojnu karoseriju sa krovom u drugom tonu, što za kupce znači više opcija za individualizaciju prilikom izbora vozila.
Pogled u kabinu otkriva drugačiji dizajn u odnosu na SUV Atecu, gotovo identičan onom iz Ibize. Veliki, osmoinčni ekran multimedijalnog sistema nalazi se ispod pojednostavljenih, paravougaonih centralnih ventilacionih otvora. Još niže se nalaze komande klima uređaja, a monotoniju tamnih tonova u enterijeru razbijaju ukrasne metalik lajsne na volanu, oko ručice mjenjača i na vratima. Među opcijama koje su dostupne kupcima su i brojni sistemi asistencije koji će se pobrinuti za bolju bezbjednost u vožnji.
Aronu je moguće naručiti sa sistemom za detekciju drugih vozila u mrtvom uglu, tehnologijom upozorenja na automobile koji nailaze sa strane prilikom isparkiravanja u rikverc i sa adaptivnim tempomatom. Pored toga, dostupan je i sistem automatskog kočenja u slučaju opasnosti od frontalnog sudara i sistem asistencije prilikom parkiranja.
Na raspolaganju će u početku biti tri benzinska motora i dva dizel agregata. Bazični model imaće trocilindarsku 1.0 litarsku jedinicu sa 95 ks (70 kW), a u ponudi će biti i nešto jača verzija istog agregata sa 115 ks (84 KW). Onima koji žele više konjskih snaga ispod haube, Seat će ponuditi Aronu FR sa četvorocilindarskim 1.5 TSI motorom sa 150 ks (110 kW).
Oba TDI dizelaša imaju zapreminu od 1.6 litara. Slabiji razvija 95 ks (70 kW), a jači 115 ks (84 kW). Na nekim tržištima Arona će moći da se naruči i sa 1.6 MPI benzincem, a ponuda motor kasnije će biti proširena sa trocilindarskim 1.0 TSI agregatom sa 90 ks (66 kW), koji osim na benzin može da se kreće i pomoću komprimovanog prirodnog gasa (CNG).
Zvaničnu sajamsku premijeru Saet Arona imaće u septembru na auto-salonu u Frankfurtu, a datum početka prodaje i cijene za sada nisu saopšteni.