Google i Blizzard uče vještačku inteligenciju da igra StarCraft
Ukoliko do sada niste čuli za DeepMind, on predstavlja specijalni program neuralne mreže čija je ideja da pokušaju da se razviju vještačke inteligencije dovoljno napredne za neku vrstu logičkog i kritičkog donošenja odluka
Startovao je kao samostalni projekat 2010. godine, da bi Google uvideo njegov potencijal i kupio ga 2014.
Oni to rade tako što ovaj program uče da igra razne strateške igre i video igre, a njegov do sada najveći uspjeh je što je uspio da pobijedi svjetskog pravka u igri Go, što se smatra nevjerovatnim korakom u procesu njegovog razvoja.
Još prije oko godinu i po dana je najavljeno da je sledeći na redu StarCraft, a sada smo konačno i došli do tog momenta. Osnivač DeepMind projekta, Demis Hasabis, je povodom uspjeha u partijama Goa rekao da je to nevjerovatan korak naprijed, ali da je tu situacija takva da se svi faktori znaju crno na bijelo, i da žele da testiraju program u strateškim okolnostima gdje nisu unaprijed poznati svi faktori koji utiču na odluke, i upravo se tu kao logičan izbor nameće ova legendarna RTS video igra.
Blizzard i Google će na ovom zajedničkom projektu svim zainteresovanim progamerima ustupiti sav neophodni materijal i podršku, kao i specijalno pripremljene asete, ali je generalna ideja projekta da bude otvorenog tipa, odnosno da svako ko želi da učestvuje u istraživanju i razvoju to može i da učini jednostavnim preuzimanjem svih neophodnih programa.
Biće veoma zanimljivo pratiti razvoj ovog projekta, pogotovo jer je StarCraft 2 igra koja ima ogroman broj kompleksnih slojeva koji zahtijevaju kritičko razmišljanje i prilagođavanje situacijama u trenutku, i jedva čekamo dan kada se DeepMind bude oprobao protiv nekih od najboljih StarCraft igrača na svijetu