Kinesko čudo od voza prošlo test

Tehnologija

Kina je obavila probnu vožnju svoje nove generacije maglev vozova, koji se kreću na nižim do srednjih brzina

Očekuje se da vozovi koji koriste tehnologiju magnetnog levitiranja i kreću se bez kontakta sa zemljom ili električnim izvorima izađu na tržište sledeće godine.

Istraživanje i razvoj novog maglev voza počelo je prije osam godina, a uspješna pilot-vožnja je pokazala da je Kina usavršila tehnologiju nove generacije magnetnih sistema.

Maglev se tokom probne vožnje u Šangaju kretao brzinom od 120 kilometara na sat.

U poređenju sa klasičnim željezničkim sistemom, novi vozovi za niže i srednje brzine stvaraju vrlo malo buke, bolje su se pokazali na usponima i imaju duži servisni vijek.

Troškovi konstrukcije novog magleva su veći nego kod gradskih šinskih sistema, ali niži nego u slučaju izgradnje metroa.

Prva maglev linija u Kini puštena je u rad u maju prošle godine, čime je Kina postala jedna od prvih zemalja koja je usavršila takvu tehnologiju.

Studija kineske inženjerske akademije pokazuje da će Kina sagraditi više od pet maglev linija za niske do srednje brzine za komercijalnu upotrebu do 2020. godine. Više od deset gradova razmatra takav projekat.