BMW X7: Adut u najvećoj SUV klasi
BMW je objavio fotografije i specifikacije koncepta koji najavljuje budući veliki produkcijski SUV bavarske kompanije
Njemački proizvođač je još 1999. predstavio prvi X5, nakon čega je SUV gamu proširio sa nekoliko manjih modela iz X familije.
Gotovo dve decenije kasnije, BMW je prikazao X7 iPerformance Concept – svoju viziju velikog SUV modela, za sada samo u vidu konceptnog vozila, dok se serijska verzija očekuje već u 2018.
Sa dužinom 5.020 mm, širinom 2.020 mm, visinom 1.800 mm i međuosovinskim rastojanjem od 3.010 mm, X7 iPerformance Concept je ubjedljivo najveći BMW-ov SUV.
Od aktuelnog BMW-a X5 duži je 113 mm, a širi 82 mm, dok je razmak između osovina veći za 76 mm.
Koncept je tako dizajniran da se još više naglase njegove velike dimenzije – „nos“ je izdignut, a prednji dio je zasječen pod pravim uglom u odnosu na haubu.
Maska hladnjaka je takođe masivna, kako bi pokrila veliku čeonu površinu vozila, a tu su i ogromni otvori za vazduh u uglovima branika.
Tanki, BMW-ovski farovi su veoma izduženi i spojeni sa maskom u jednu vizuelnu cjelinu, a na zadnjem dijelu zatičemo široka stop svjetla sa hromiranom ukrasnom lajsnom, oblikovana u stilu posljednje generacije Serije 7.
Opšti utisak je da je eksterijer prilično “amerikanizovan”, što ne čudi kada se zna da njemački proizvođač predviđa da će se njegov najveći SUV najbolje prodavati upravo na sjevernoameričkom kontinentu, odnosno u SAD.
S obzirom da je za sada riječ o konceptu, BMW je dizajnerima enterijera dao više slobode, pa kabina obiluje futurističkim detaljima, uključujući i veliki panoramski stakleni krov, koji će biti svedeni na razumnu mjeru na serijskom modelu.
BMW X7 iPerformance Concept sadrži 6 odvojenih sjedišta u 3 reda, dok se u produkcijskoj verziji očekuje konfiguracija 5+2. Ne treba posebno naglašavati da su u kabini upotrebljeni najkvalitetniji i najluksuzniji materijali.
BMW nije otkrio detalje o motorizaciji, ali je saopštio da je u pitanju plug-in hibridni pogon, koji se pored motora na struju i pogonskih baterija, sastoji i od TwinPower benzinca.
Prema nezvaničnim informacijama, riječ je o četvorocilindarskom 2.0 turbo agregatu koji se koristi u modelu 740e xDrive iPerformance.
BMW X7 iPerformance Concept imaće svjetsku premijeru na salonu automobila u Frankfurtu, koji za predstavnike medija počinje u utorak, 12. septembra, dok će kapije sajma za posjetioce biti otvorene od četvrtka 14. septembra.