Šta se najviše vozi u BiH, Srbiji, Hrvatskoj, a šta u svijetu?

Volkswagen, Toyota, Ford, Honda su najprodavaniji automobilski brendovi u svijetu, a koji od njih su najzastupljeniji u zemljama regiona?

Iako Srbi najviše vjeruju Nijemcima, tačnije Volkswagenu, najprodavaniji automobili u Srbiji su italijanski, tačnije FIAT, što i nije toliko iznenađenje s obzirom na fabriku u Kragujevcu i prije svega na cijenu polovnjaka.

Što se tiče naših zapadnih susjeda, Hrvati su i dalje potpuno vijerni Volkswagenu koji osim finansijskih kazni nije pretjerano osjetio posljedice Dizelgejt afere jer je VW i dalje najpopularniji brend u većini evropskih zemelja, poput Njemačke, Austrije, Švajcarske, ali i često opreznijih Skandinavaca.

Što se tiče BiH, gde legendarni Golf 2, popularna dvica ima status božanstva (zašto je tako lako će vam objasniti svako kome je bio neophodan pouzdan automobil tokom ratnog i poslijeratnog perioda 90-ih), VW više nije na prijestolu.

Finansijska ograničenja pogurali su u prvi plan jeftiniji VW brend Škodu, pa su sada automobili češkog proizvođača najzastupljeniji na ulicama BiH gradova, kao i u Finskoj.

Naravno, čast izuzecima, ako se zateknete slučajno u romanijskoj regiji teško ćete među VW znakovima primećivati bilo koji drugi. Što se tiče ostalih zemalja iz regiona. u Makedoniji, Bugarskoj i Rumuniji najzastupljenija je Dacia.

Na globalnom nivou je priča malo drugačija. Toyota dominira Dalekim istokom, izuzev u Vijetnamu gdje je najzastupljenija Kia, u Kini dominira tek deset godina stara domaća kompanija Wuling, dok je u Južnoj Koreji logično najpopularniji Hyundai.

Hyundai je izuzetno zastupljen i u Rusiji, dok je Toyota izuzetno zastupljena u Južnoj Americi, iako Brazilci najčešće voze Chevrolet. Što se tiče Sjeverne Amerike, u SAD i Kanadi je bez premca Ford.

U prvoj polovini 2018. godine najprodavaniji automobil na svijetu je nova generacija Toyota Corolle sa više od 500.000 primjeraka, a slijede Fordovi kamioneti serije F sa oko 450.000. Na trećem mjestu je evropski vladar VW Golf sa 370.000, ali bi to moglo da se promijeni sljedeće godine kada stigne osma generacija.