Coca-Cola najgora na berzi, a Pepsi narastao već 6 odsto
Dionice dva najveća svjetska proizvođača gaziranih pića ove su godine krenule u suprotnim smjerovima. Dionica Coca-Cole za 2019. bilježi četiri posto minusa što samo po sebi ne zvuči strašno.
Međutim, rezultat Coca-Cole ima bitno drugačiju perspektivu ako se uporedi s rastom indeksa Dow Jones i S&P 500 koji bilježe plus od čak 12 posto. Štaviše, Coca-Colina dionica među većim je gubitnicima iz sastava tih indeksa, piše CNN.
S druge strane, Coca-Colin vječni rival Pepsi svojim je dioničarima za ovu godinu već donio šest posto povećanja vrijednosti što je, doduše, lošije od rasta cijelog tržišta. Analitičari smatraju da je Coca-Colin problem oslanjanje isključivo na pića što je nedavno ponovio i izvršni direktor James Quincey.
Iako je posljednjih godina preuzimanjima kompanija povećala raznovrsnost svog portfolija, Coca-Cola i dalje je kompanija čija prodaja (i dobit) sporo rastu. Uz slabašne vlastite prognoze za 2019., analitičari procjenjuju da će Coca-Colina zarada po dionici rasti svega pet posto godišnje u srednjoročnom razdoblju.
S obzirom na velik udio prihoda iz inostranstva, ove godine dobit kompanije mogao bi nagristi i snažan dolar.
S druge strane, Pepsijeva prednost je poslovanje s grickalicama. Pepsijev brend čipsa Frito-Lay posljednjih nekoliko godina ostvaruje snažniji rast prodaje i profitabilnosti od segmenta gaziranih pića.
Vivien Azer, analitičarka kompanije Cowen, napisala je u bilješci klijentima kako okretanje prema čaju, vodi, kafi i prirodnim sokovima za Coca-Colu ima smisla, ali i da će kompanija osjetiti usporavanje globalne ekonomije.