VW ulaže 60 milijardi eura u e-mobilnost i digitalizaciju
Njemačka grupacija Volkswagen u trci sa Teslom želi da preuzme vodeću ulogu u električnoj mobilnosti. Tokom sljedećih pet godina, najveći svjetski proizvođač automobila planira uložiti nešto manje od 60 milijardi eura u pogone prilagođene klimi, vlastite automobile i digitalizaciju.
To je odlučio nadzorni odbor grupe sa sjedištem u Volfsburgu u petak, nekoliko dana nakon iznenađujuće najave Teslinog šefa Elona Muska da u Brandenburgu planira izgradnju tvornice e-automobila.
„U sljedećim godinama ćemo još jednom povećati tempo naših investicija“, kazao je predsjednik Uprave Grupe Herbert Diess. „Želimo iskoristiti ekonomiju razmjera i povećati sinergiju“. S obzirom na pogoršanje ekonomije, VW također želi povećati produktivnost u isto vrijeme.
„Bez brzog prelaska na elektromobilnost, ne možemo pobijediti u borbi protiv klimatskih promjena“, nastavio je Diess. Električni pogon jedina je efikasna alternativa motoru s unutrašnjim sagorijevanjem, koja se po razumnim troškovima može realizovati odmah.
Time je također bilo jasno da Volkswagen nema namjeru sarađivati s Teslom. „Imamo različite pristupe, ali naravno da smo vrlo pažljivi prema Tesli i Tesla je vrlo brz“.
U roku od deset godina Volkswagen planira lansirati do 75 čisto električnih modela. Novac za investicije VW namjerava obezbijediti kako kroz novčani tok iz tekućeg poslovanja, tako i kroz programe štednje. To takođe znači da će se radna mjesta i dalje gubiti jer je obim rada s elektromobilnošću manji nego kod klasičnih automobila.
U Kini, VW pretvara svoje tvornice u Foshanu i Antingu u pogone za proizvodnju vozila sa baterijskim pogonom kako bi započele proizvodnju 2020. godine. U svom američkom pogonu u Chattanoogi VW želi od 2022. proizvoditi i električne automobile. Tamo je tek započela izgradnja montažne trake za sva električna vozila.
U prvom talasu grupa želi do 2029. godine na ulice svijeta iznijeti 26 miliona e-automobila, a većina će se temeljiti na novoj MEB platformi. Cilj giganta je smanjiti emisiju voznog parka CO2 štetnih za klimu kako bi se ispunili stroži klimatski zahtjevi.