Sinonimi za luksuz „pali“ pred korona virusom

Lux

Najnoviji talas su osjetila dva velika svjetska brenda Guči i Hilton koji su u prethodna dva dana zatvorili većinu svojih prodavnica i hotela u Kini. I tako, iako im sedišta nisu u Kini, postali šrtve epidemije korona virusa u toj zemlji.

Hilton je zatvorio 150 hotela u Kini usled rastuće krize zbog koronavirusa koji je zahvatio cijelu zemlju i veliki dio svijeta. Postoji zabrinutost da je za hotelijere ovo tek početak. Iako kompanija još uvjek posluje u nekim dijelovima zemlje, procjenjuje se da bi Hilton mogao izgubiti 25 do 50 miliona dolara tokom 12 mjeseci, uključujući period izbijanja i suzbijanja.

Konkretno, Ameriku bi ovo moglo koštati milijarde dolara.

Kada je u pitanju Guči, vlasnik Kering SA je zatvorio polovinu svojih radnji u Kini, a one koje su ostale, rade po promijenjenom radnom vremenu. Takođe je upozorio i investitore da im je prodaja značajno opala.

„Imamo snažan pad prometa i prodaje u posljednjih deset dana”, rekao je izvršni direktor Gučija, Fransoa-Henri Pino.

Najk je takođe u prošle nedjelje zatvorio polovinu svojih poslovnica. „Očekujemo da će situacija u kratkom roku imati materijalni uticaj na naše poslovanje u Kini”, stoji u Najkovom saopštenju.

Tehnološki sektor trenutno oseća snažan uticaj korona virusa. Kompanije širom zemlje zatvaraju svoje kancelarije, prodavnice i fabrike. Očekivalo se da će ova zatvaranja trajati do kraja januara, međutim rok je produžen na 10 februar. Ipak, i ovaj rok je probijen, a zvaničnici u nekim pokrajinama i okruzima i dalje preporučuju kompanijama da ne otvaraju svoje poslovnice do 1. marta.

Neke od zatvorenih kompanija su Epl, Samsung, Majkrosoft, Tesla i Gugl koji je takođe zatvorio kancelarije i u Hong Kongu i Tajvanu. Većina kompanija nisu precizirale kada će se tačno njihova predstavništva ponovo otvoriti.

Oni koji nisu zatvorili kancelarije, upozoravaju svoje radnike na posebne mjere ukoliko borave ili putuju tamo.

Kriza zbog koronavirusa bi mogla rezultirati i padom kineskih poseta Americi za 28 odsto u 2020. godini, prema procjenama Tourism Economics. To bi moglo dovesti do gubitka u iznosu od 5,8 milijardi dolara.