Film Parazit pogurao “pica” biznis u Seulu
Riječ je o piceriji “Sky Pizza”. U nju turisti sada svraćaju mnogo češće i slikaju se sa “kutijama za ponijeti”, a one su im posebno interesantne jer su članovi porodice Kim na početku filma uz pomoć njih zarađivali za novac: savijali su karton i pravili kutije.
Iako se oni u filmu muče i pokazatelj su surovog kapitalizma koji vlada u današnjem društvu, baš ovaj “očajnički posao” je piceriji prikazanoj u Parazitu, donio duplo veći promet. I ne samo njima, odjednom je uslijedila pomama i za korejskim instant nudlama, kao i za ostalim proizvodima iz supermarketa.
Eom Hangil, vlasnica picerije, rekla je za ABC News da posao “cvjeta kao lud”, a kako kažu novinari, pričala je šapatom, jer je u posljednja dva dana bila intervjuisana oko 30 puta. Inače, ova picerija ranije uopšte nije bila mnogo popularna, što je takođe simbolično: možda je režiser Bon Džun-Ho upravo zato i odabrao, kao odgovor na monopolistički kapital.
Ukoliko niste upoznati sa filmom, evo nekih osnovnih detalja: film Parazit prati dvije porodice, jednu na ivici egzistencije – Kim, i drugu koja ubira sav društveni “kajmak” – Park. Spletom zanimljivih okolnosti, Kimovi (mama, tata, sin i ćerka) se zaposle kod takođe četvoročlane bogataške porodice i tada kreću intrige.
Dok su kovali planove kako da se riješe zaposlenih koji rade za Parkove, i zauzmu njihovo mjesto, ručaju u piceriji “Sky Pizza”, što joj je dodatno dalo na popularnosti.
“Došao sam da probam picu, ali i da osetim atmosferu iz filma. Međutim, moram da čekam satima, jer je mesto toliko posećeno da im je ponestalo testa za picu”, kaže jedan od turista.
Popularnost nije zaobišla ni supermarket “Pig Rice” ispred kojeg sin iz porodice Kim pije piće sa svojim drugom, i smišlja način kako da “upadne” u Park vilu. On je, naime, došao sa idejom da, po preporuci druga, kćerki bogataša drži časove engleskog.
Nakon filma, zavladala je pomama i za takozvanim jelom ramdon, a riječ je o nudlama koje mama Kim sprema za ukućane porodice Park. Zanimljivo je da su domaćice masovno počele da spremaju ovo jelo kod kuće, a njihovi recepti i fotografije postali su viralni u tren oka.
“Nongshim”, koji proizvodi dvije vrste nudla – Chapagetti and Neoguri, kaže da im je prodaja zbog filma skočila za 60 odsto (računali su period koji obuhvata nekoliko nedelja prije i nekoliko dana posle Oskara).