Renault Arkana stiže i na evropsko tržište
Renault Arkana je na ruskom tržištu prisutan od jula 2019, a u februaru ove godine je stigao i u Južnu Koreju.
Sada je francuski proizvođač saopštio da će Arkana na evropsko tržište stići u prvoj polovini 2021.
Za razliku od ruske verzije, koja je bazirana na starijoj, B0+ mehaničkoj platformi, Evropski Renault Arkana koristi CMF-B modularnu platformu, na kojoj su zasnovane najnovije verzije modela Clio i Captur, a izrađivaće se u Busanu, u Južnoj Koreji, zajedno da pomenutim Samsungom XM3.
Ipak, evropski model će se razlikovati i od korejskog, pre svega kada je reč o pogonskim sistemima.
Tako će Renault u Evropi ponuditi verziju sa hibridnim pogonom E-Tech Hybrid ukupne snage 140 KS.
Pored toga, na raspolaganju će biti i dva takozvana “blaga” hibrida sa 12-voltnim sistemom (TCe 140 i TCe 160).
Kada je riječ o klasičnom hibridu E-Tech, on se sastoji od 4-cilindarskog 1.6-litarskog benzinca i dva elektromotora.
Auto uvek startuje na električnu energiju, a Renault tvrdi da je auto u stanju da se i do 80% gradske vožnje kreće isključivo na struju, čime se smanjuje emisija CO2 i potrošnja goriva i do 40% u poređenju sa sličnim automobilom koji za pogon koristi isključivo SUS motor.
Dva blaga hibrida ispod haube imaju 1.3 litarski turbo-benzinac sa 4 cilindra.
Slabija verzija proizvodi 140 konjskih snaga, a jača 160 KS.
Motori su upareni sa EDC automatizovanim menjačem sa duplim kvačilom.
Evropski Renault Arkana se razlikuje od Samsunga XM3 i po R.S. Line paketu, koji je odgovoran za dimaničniji i sportski imidž vozila.
U unutrašnjosti su na raspolaganju dva digitalna ekrana – jedan na mestu instrumet table (može biti dimenzija 4.2, 7 ili 10 inča), a drugi zadužen za multimedijalni sistem (dijagonale 7 ili 9,3 inča).
Multimedijalni uređaj je opremljen Android Auto i Apple CarPlay funkcijama za povezivanje sa smartfonom.
Cijena za sada nije saopštena, ali poznato je da početna cijena ruske verzije Renault Arkane iznosi oko 20.000 eura.