EU želi da ograniči dominaciju američkih kompanija u kartičnom plaćanju

Svijet

Američke kompanije kao što su Visa, Mastercard i PayPal dominiraju platnim prometom, a Evropska unija to želi promijeniti. Uvjerenje je da će to biti urađeno na dobrobit potrošača.

Pandemija koronavirusa je doprinijela da kartično plaćanje bude još učestalije, a Evropska centralna banka (ECB) je sebi postavila za cilj da ograniči dominaciju američkih kompanija u platnom prometu. Smatra se da potrošači ne smiju biti zavisni samo od nekoliko kompanija, među kojima su i one spomenute.

Prošle jeseni je Evropska komisija napravila “Strategiju EU za plaćanje u trgovini na malo”. Njome će se nastojati podstaknuti finansijski sektor i maloprodaja na način da se ograniči uticaj korporacija iz Sjedinjenih Američkih Država.

Poruka iz EU jeste da njenim građanima mora biti dostupno više kvalitetnih rješenja za plaćanje. Očekuje se i da bi više konkurencije značilo niže cijene i omogućilo da privatni podaci potrošača budu sigurni.

Navedeni ciljevi su okupili 16 evropskih banaka i bankarskih grupa iz pet zemalja, kao i dva provajdera platnih usluga. Oni su stvorili Evropsku platnu inicijativu (EPI) i pokušaće da važni podaci u platnim transakcijama ne zaobilaze Stari kontinent i da ostvare više prihoda.

Šta bi to trebalo da znači u praksi

Pretpostavlja se da bi u budućnosti potrošači mogli plaćati karticom ili digitalnim novčanikom bilo gdje da se nalaze u Evropi. Mogućnosti kupovine bi bile neograničene, a regulisali bi je banke sa sjedištem u Evropi.

Primjera radi, ako Njemac želi kupiti torbicu u Francuskoj, stolnjak u Holandiji ili čokoladu u Belgiji, onda mu je uglavnom potrebna usluga američkih kompanija. Većina plaća PayPalom, Visom ili Mastercardom. Prema podacima njemačke centralne banke, dvije trećine evropskih kartičnih plaćanja se vrši preko navedenih kompanija.

Američka superiornost na ovom polju je utoliko veća zbog drugih kompanija za plaćanje kao što su Apple Pay, Google Pay i Amazon Play.

Međutim, ova ideja EU bi mogla imati svoje poteškoće. Naime, mnogi su zadovoljni uslugama spomenutih američkih kompanija i stekle su povjerenje potrošača. Tako da bi i evropski sistem morao biti jednako, ako ne i više kvalitetan od američkog. Izgledno je i to da bi to bio vrlo skup proces, piše list Frankfurter Allgemeine Zeitung.