Hopin je bio mali startap kome je tokom pandemije vrijednost porasla 100 puta

Tržište

Platforma za organizaciju onlajn događaja Hopin, podigla je investiciju od 400 miliona dolara pod valuacijom od 5,65 milijardi, što je više nego dupla vrijednost u odnosu na investicionu rundu od prije četiri mjeseca.

Ovo je značajno kao pokazatelj toga da trendovi koje nam je donijela pandemija neće biti lako prolazni. To govori i brz rast vrijednosti drugih aplikacija kao što su Zoom i Clubhouse.

U februaru prošle godine ovaj britanski startap je podigao seed investiciju u iznosu od 6,5 miliona dolara. U ovoj investiciji, između ostalih investitora, učestvovao je i Seedcamp, londonski fond i akcelerator poznat domaćoj zajednici.

Nakon primanja te investicije, osnivač Hopina smjelo je izjavio da će biti najbrže rastući startap na svijetu i da je softver napravljen sa idejom povezivanja ljudi i rešavanja jasnog problema.

Godinu dana kasnije, smjelost djeluje opravdano. Prošle godine nije objavljivana valuacija, ali ako pretpostavimo da se uobičajeni udjeli kompanija koje investitori uzimaju u seed rundama kreću od 10-25%, možemo reći da je vrijednost ove kompanije u februaru prošle godina bila procijenjena između 26 i 65 miliona dolara. Uzevši u obzir da je današnja valuacija oko 5,65 milijardi, možemo razumno da pretpostavimo i zaključimo da je ovaj startap otprilike ustostručio svoju vrijednost za nešto više od godinu dana.

Ovom valuacijom, Hopin je jedan od najvrjednijih evropskih jednoroga, a iako postoje veoma kratko, razmišljaju o izlasku na berzu sljedeće godine. Godišnji obrt im je oko 70 miliona dolara, što ih čini profitabilnim.

Hopin platforma daje mogućnost organizatorima konferencija da to učine na digitalan način, a sama aplikacija ima za cilj da potpuno simulira iskustvo događaja u fizičkom svijetu. Doživio je sličan rast kao i Clubhouse, ali im je biznis model nešto drugačiji, gdje je Hopin nešto više orijentisan ka velikim klijentima i korporacijama.

Ipak, ostaje pitanje šta će se desiti kada korona prođe? Kako se vakcinacija bude širila, i svijet ponovo vraćao na staro, interesovanje za onlajn događaje će opasti. Ipak, Bufarhat, direktor Hopina kaže da su njegova originalna vizija bili hibridni događaji, gdje će i virtuelni i fizički događaji moći da iskoriste ovu aplikaciju. Pandemija je svakako ubrzala trend razvoja virtuelnih događaja, ali ostaje da se vidi da li je optimizam Bufarhata i njegovih investitora osnovan.

Ovaj britanski startap jeste lider u oblasti virtuelnih događaja, ali nije jedini koji se nameračio na ovu industrjiu. Run The World i Welcome su prošle godine došao do još kapitala, a čak se i Spotify uključio u trku. Clubhouse je naravno tu, o kome smo već pisali, i još nekoliko sličnih startapa. Takođe, mnogi startapi sada pivotuju ka ovoj oblasti, pa će svakako biti zanimljivo pratiti je u budućnosti.