Polovni automobili bi mogli da poskupe do 30%
Najviše automobila uveze se iz Njjemačke, Francuske i Italije, a ove godine oni koji su planirali da kupe polovnjaka, ili su odustali ili pristali da plate i do 30 odsto veću cijenu nego što je to bilo prošle godine. Novi propisi u Evropi sada bi mogli da budu dodatni udar, imajući u vidu da sve više razvijenih zemalja pribegava borbi protiv zagađenja vazduha.
Cijena je počela da raste još početkom prošle godine. Prvo za nekih desetak odsto kao posljedica korona krize i pada tražnje, a onda tokom leta i mnogo osetnije. Nabavka pojedinih modela tako je već početkom ove godine bila skuplja za 20 do 30 odsto.
Praktično, automobili koji su koštali oko 7.000 eura sada sada su skuplji i do 2.000 eura.
Ako Njemačka bude promenila svoj Zakon o garancijama, a to je trenutno jedna od gorućih tema u ovoj evropskoj ekonomiji, polovni automobili koji stižu iz te zemlje mogli bi da budu skuplji od 10 do 20 odsto.
Ako se uzme u obzir da je cijena polovnjaka u Evropi već skočila zbog korona krize i slabije prodaje, praktično se može reći da stiže i drugi novi udar na džep na uvoz automobila.
Njemačka je, naime, nedavno najavila izmjene Zakona o garancijama, koje bi trebalo da uskladi sa Direktivom EU o prodaji robe, a koje u prevodu znače i dodatno poskupljenje.
Njemačko udruženje dilera automobila, pritom, očekuje da bi usvajanje izmjena zakona donijelo dodatni rast cijena polovnih automobila za 10 do 20 procenata i praktično kraj prodaje starijih polovnih vozila.
Državno udruženje nezavisnih trgovaca motornim vozilima čak je i apelovalo na njemačko Savezno veće u pokušaju da spriječi usvajanje ovih izmjena, prenosi Blic.
„Promjene su nesrazmjerno nepovoljne i neodržive za trgovinu motornim vozilima“, navodi se u saopštenju BVfK.