Gubici Ex-Yu nacionalnih avioprevoznika 100 miliona eura

Finansije

Većina aviokompanija takođe je izgubila zaradu i u 2019. godini. Međutim, vlade u svakoj od tri države obvezale su se na pružanje pomoći, izvještava Ex-Yu Aviation.

Air Serbia je nagomilala više od trideset miliona eura gubitaka do nastavka komercijalnih letova krajem maja, a srbijansko Ministarstvo građevinarstva, prometa i infrastrukture najavilo je kako se nada da će ublažiti gubitke u avionskom sektoru zemlje, koji uključuje i nacionalni aerodrom, aerodrome i pružaoca usluga u avio saobraćaju do kraja godine sa 200 miliona eura.

Prema Ministarstvu, zemlja će pružiti direktnu fiskalnu podršku Air Srbiji kao glavni način pomoći. Iznos će zavisiti od konačnog finansijskog pada usljed Covid-19, kao i o iznosu potrebnom za jačanje uloge Air Srbije širom Balkana.

Croatia Airlines zabilježio je neto gubitak od 23,1 miliona eura tokom prve polovine godine, što je gotovo dvostruko više od gubitka u prvoj polovini 2019. Tokom prvih šest mjeseci prihod je smanjen za 52,4 posto. Avionska kompanija je rekla da je prerano procjenjivati ​​finansijske posljedice, jer je pandemija još uvijek u toku, ali navela da su bile velike.

Kompanija je od države zatražila nešto više od devedeset miliona eura za upravljanje krizom.

Hrvatski ministar mora, saobraćaja i infrastrukture, Oleg Butković, nedavno je rekao da zajedno s Ministarstvom finansija spremaju opsežan i sveobuhvatan postupak.

“Moramo smisliti model koji će biti održiv i u skladu sa smjernicama Evropske komisije. Vjerujem da ćemo u septembru ili oktobru predložiti konkretna rješenja koja imaju za cilj zaštititi i Croatia Airlines i cjelokupnu avionsku industriju koja je teško pogođena. Država mora ponuditi konačno rješenje”.

“Montenegro Airlines” takođe osjeća efekte pandemije. Kompanija je tokom prve polovine godine izgubila više od petnaest miliona eura prihoda, dok tek treba procijeniti ukupne gubitke nastale pandemijom Covid-19.

“Trenutno je nemoguće procijeniti gubitke kompanije kao rezultat koronavirusa jer pandemija još traje. U svakom slučaju, govorimo o višemilionskom gubitku. Naznaka je da su tokom prve polovine godine prihodi Montenegro Airlinesa smanjeni za 15.110.063 eura”, naveli su iz kompanije.

Predsjednik Upravnog odbora MA, Nikola Vukićević, rekao je da jednom kada postane jasnije kako će avionski sektor funkcionisati nakon pandemije, moratće da se odradi komercijalna strategija i organizaciona struktura.

“Možda ćemo morati da smanjimo broj zaposlenih”, kazao je.