Brian Chesky, CEO Airbnb: Slijedi novo zlatno doba putovanja
Brian Chesky predvidio je novo zlatno doba putovanja na Skift Global Forumu. Svoju hipotezu obrazložio je kako smatra da će nova fleksibilnost posla ili remote work uzrokovana pandemijom dovesti ljude do migracije na “gradske hodnike” ili ulice i druga manje gusta mjesta gde stanovanje može biti jeftinije.
Istakao je i kako je nedavno rekao jednom gradonačelniku velikog grada kako bi gradovi trebali razmišljati o svojim građanima kao o “kupcima” koji mogu donositi odluke jer mogu raditi bilo gdje.
Priznajući da će neki ljudi možda morati raditi u New Yorku ili San Franciscu, Chesky je ustvrdio da je Internet najvažnije mjesto, ali ne fizičko mjesto jer podstiče rad na daljinu. Naravno, dio ljudi koji su zaposleni u proizvodnim ili maloprodajnim uslugama moraju biti vezani za fizičko mjesto i nemaju luksuz da rade na daljinu.
Novo zlatno doba putovanja?
Suosnivač i glavni izvršni direktor Airbnb-a rekao je da će se putovanja vratiti u izmijenjenom stanju zbog promjena koje je izazvala pandemija, iako će se vratiti veća nego ikad. Chesky je rekao da zamišlja novo zlatno doba putovanja. Glavna hipoteza je prema Cheskyju kako se rad i život spajaju.
Chesky je pomenuo da prekomjerni turizam (overtourism) zapravo ne postoji u smislu da postoji mnogo nedovoljno posjećenih destinacija koje bi mogle privući buduće turiste. Iznio je i zanimljiv podatak, kako 40% korisnika koji posjećuju Airbnb u početku nemaju na umu odredište ili datume putovanja, pa time Airbnb želi odigrati ključnu ulogu u njihovom nadahnuću za obilazak novih odredišta.
Iako moramo priznati da se isto kosi sa samom esencijom turizma, jer motiv dolaska nije krevet ili smještaj, nego destinacija. Svakako će biti zanimljivo analizirati iste podatke sledeće godine, kada kreće početak oporavka sektora turizma, jer 2019. i 2020. godina svakako neće biti referentna za bilo koje analize. Do sada i dalje možemo predviđati koliko i u kojem smjeru će se kretati potražnja tj. turističko tržište, no realno tek od druge godine vidjećemo promjene u ponašanju i potražnji, te koje su to nove paradigme koje nameću kupci.
No, svakako kako Airbnb vidi priliku da sebe pozicionira kao početnu tačku putovanja u kontekstu inspiracije i destinacijskog portala, a tek “sporedno” kada korisnici odaberu destinaciju, će preko Airbnb-a logično odabrati i smještaj, veliku priliku koja može odigrati ključnu ulogu u Airbnbovom poslovnom modelu. Tako bi Airbnb definitivno postao lider u turizmu, jači čak od Booking.com i Google-a.
Jer opet, ističe, ljudima treba inspiracija, priča i narativ šta doživeti i videti u nekim destinacija, pogoditi motive putovanja, sve kako bi došli do ključne faze – odluke u koju destinaciju putovati. A tek onda biramo smještaj prema svojim preferencijama. Zato je kontkest destiancija ključan i presudan. Inače, dobro je podsjetiti se kako je Airbnb početkom 2020. godine zaposlio bivšu direktoricu Disneylanda u nastojanju proširivanja usluge doživljaja.
– Takođe, moram naglasiti kako je Airbnb već prije par godina krenuo u transformaciju poslovanja, u kontkestu da nudi puno više od smještaja, te se fokusirao na doživljaje, kontekst destinacije, saradnju s gradovima, ušao u sponzorstvo Olimpijskih igrara u Tokiju – rekao je Chesky.
Tokom pandemije Chesky je tvrdio da su promjenjiva priroda posla i tendencija potrošača da rezervišu duže boravke dugoročno promijenili krajolik putovanja, zamagljujući podjelu između putovanja i života, te kako će masovna putovanja biti zamijenjena smislenim putovanjima. Tvrdio je da su hoteli izgubili privlačnost i da će putnici gravitirati prema više utabanih odredišta u kratkoročnim iznajmljivanjima, gdje mogu imati veću kontrolu nad okolinom zbog brige o čistoći i sigurnosti.
Chesky je rekao da će se masovni turizam vratiti kad se ljudi vrate na njujorški Times Square, Pariz i Rim, ali da će biti novih alternativa za putovanja.
Rad i život se spajaju, rekao je Chesky, a svoje predviđanje potvrdio je podacima kako jedna petina Airbnb-ovih boravka traje 30 dana ili duže. Opet, koliko će to “ostati” vidjećemo u narednim godinama, no svakako se radi o zanimljivoj hipotezi, koja ima logiku i uporište u kontekstu remote poslovanja i digitalnih nomada.
U tom novom okruženju, Chesky smatra kako, ako kompanije žele zaposliti vrhunske talente, moraće nastojati da uzmu u obzir žele li zaposleni da se vrate u kancelariju četiri dana u nedelji ili da se naizmjenično mijenjaju u kancelariji i na nekoliko nedelja rada na daljinu.
– Mislim da to neće diktirati kompanije, već zaposleni – naglasio je Chesky i dodao kako će slušanje preferencija zaposlenih o strukturi rada kompanija u kancelarijama ili politici rada s bilo kojeg mjesta postati jedna od glavnih zadaća za izvršne direktore starije od 40 godina.
S obzirom da su udaljeni radnici toliko kod kuće, imaće duboku želju za putovanjem, smatra Chesky, dodajući da će se, iako će se masovni turizam vratiti, postojati alternative.
– Mislim da se više ne radi o znamenitostima, nego više o tome da budeš s ljudima – naveo je Chesky i zaključio kako će se turizam vratiti u promijenjenom stanju zbog promjena koje je izazvala pandemija, ali da će se vratiti veći i jači nego ikad.