Konglomerat Tata kupio državnu Air Indiu za 2,5 milijarde dolara

Akvizicije

Privatni indijski konglomerat Tata Sans kupio je za 2,4 milijarde dolara državnu avio-kompaniju Air India, opterećenu dugovima, i očekuje da će hitno dobiti prava letjenja i slotove kako bi tom vazduhoplovnom divu vratio tržišni udio koji su “oteli” strani rivali.

Očekuje se da će se prenos vlasništva sa vlade na Tatu obaviti do kraja godine, prenosi Rojters.

Čelni ljudi u ovoj industriji, međutim, upozoravaju da će put do uspjeha biti dug i komplikovan, da bi mogao da košta Tatu više od milijardu dolara i da iziskuje rješavanje bezbroj problema, među kojima je zastarjela flota, slab kvalitet usluge i nedostatak harizmatičnog vođe.

Air India, sa svojom maskotom maharadže, svojevremeno je bila poznata po raskošno uređenim putnučkim kabinama i izvrsnoj usluzi, za šta se zalaže i osnivač prve indijske komercijalne avio-kompanije JRD Tata.

Ali od sredine 2000-ih, reputacija Air Indie je počela da se urušava sa narastajućim finansijskim problemima. Kompanija je letjela širokotrupnim avionima s pohabanim sjedištima u biznis klasi, a dio svojih novih Boinga 787 Drimlajnera je prizemljila da bi ih koristila za rezervne dijelove. Putnici su se suočavali s velikim kašnjenjima letova, a osoblje i dobavljači nisu uvjek bili plaćani na vrijeme, kažu rukovodioci u avio-industriji.

“Ako nemate novije avione ili avione koji su pouzdani, šta god da radite, imaćete problem”, izjavio je za Rojters jedan izvršni direktor u vazduhoplovnoj industriji.

Nakon što bude obavljen prenos vlasništva, kompanija će imati vremena do ljeta 2022, kada se očekuje rast potražnje za putovanjima posle kovida, da riješi probleme, dodao je sagovornik britanske agencije, procjenjujući da će obnova 141 aviona Er Indije koštati Tatu više od milijardu dolara, a ponovna obuka osoblja i unaprjeđenje poslovanja i usluga do 300 miliona dolara.

Te cifre ne uključuju kupovinu ili zakup novih aviona. Iz Tate i Er Inđe su odbili komentar.

(Telegraf Biznis)