Koliko opadne kapacitet baterije elektromobila posle godinu dana
Činjenica je da litijum-jonske baterije starenjem i normalnom upotrebom gube svoj maksimalni kapacitet.
Jedan od najvećih argumenata ljubitelja benzinaca i dizelaša protiv “električara” je vijek trajanja baterija.
Naravno, činjenica je da litijum-jonske baterije starenjem i normalnom upotrebom gube svoj maksimalni kapacitet. Srećom, ti padovi nisu preveliki, tako da bi električni automobili i posle nekoliko godina trebalo da zadrže prilično veliku autonomiju u vožnji.
Da li je stvarno tako? Jutjuber, tvorac kanala Battery Life, odlučio je da napravi eksperiment kako bi ovo prorvjerio. Godinu dana vozio je električni Volkswagen ID.3 i od kupovine je prešao 22,5 hiljada kilometara.
Na osnovu putnog kompjutera izračunao je koliko će kilometara njegov automobil preći sa punom baterijom u septembru 2020. i potom to uporedio sa septembrom 2021, oba puta uz održavanje konstantne brzine od 90 km/h.
Uzimajući u obzir predviđeni radijus kretanja i prosječnu potrošnju energije tokom testne dionice, izračunao je stvarni kapacitet baterije u kilovat satima. U septembru 2020. iznosio je 58,8 kWh, a nakon godinu dana smanjen je za oko 7,5%, na 54,4 kWh.
Deklarisani kapacitet očitan iz sistema bio je još manji i iznosio je 54,1 kWh (pad od 9%).
Ovi rezultati su naišli na brojne komentare na internetu. Mnogi su Jutjubera optužili da je njegov test na osnovu podataka dobijenih od računara nepouzdan i da ništa ne dokazuje.
On je zato odlučio da ode u ovlašćeni Volkswagen servis, gdje je zatražio stručni pregled. Test obavljen u servisu pokazao je smanjenje kapaciteta baterije za 8%.
On je cijelu stvar opisao u videu. Dakle, ispada da je njegova računica bila prilično tačna. Od septembra do posjete ovlašćenom servisu prošla su dva mjeseca, a vlasnik Volkswagena ID.3 prešao je u tom periodu još 2.500 kilometara, iako je teško reći da li su doprinijeli smanjenju kapaciteta za još pola procenta.