Proizvodnja automobila iz Zapadne Evrope seli u Kinu

Istraživanje međunarodne kompanije KPMG koje je sprovedeno u automobilskoj industriji je pokazalo da će do 2030. samo pet odsto automobila biti proizvedeno u Zapadnoj Evropi, što bi značilo pad proizvodnje sa sadašnjih 13,1 miliona na 5,4 miliona godišnje

Ova kompanija navodi da ozbiljnu prijetnju Zapadnoj Evropi predstavlja seljenje proizvodnje u rastuća tržišta, kao i da su globalizacija i pojava Kine kao najznačajnijeg tržišta za prodaju automobila dovele do dramatične zavisnosti nekih autoproizvođača iz Zapadne Evrope, prenosi Ekonomist.

Rezultati istraživanja u kojem su ispitivana 953 direktora iz automobilskog sektora pokazuju da će do 2030. prodaja automobila u Kini biti povećana za 10 miliona na 33 miliona vozila, ali će učešće na globalnom tržištu ostati na oko 30 odsto. Čak 76 odsto ispitanih direktora smatra da će do 2030. u Kini biti prodavano 40 odsto svih automobila na svijetu.

U saopštenju se takođe navodi da je 58 odsto ispitanih direktora ocijenilo da će se tržišno učešće povećati BMW-u, koji je tako zamijenio Tojotu na prvom mjestu. Električni pionir Tesla napredovao je za tri mjesta u odnosu na prošlu godinu, dok Folksvagen zbog afere Dizelgejt nije uspio da ostane među prva tri. Dajmler je zabilježio najveći skok koji je sa 16. pozicije u 2016. skočio na treće mjesto u 2017. s obzirom da 52 odsto ispitanika vjeruje da će povećati tržišno učešće.

Više od polovine ispitanih direktora smatra da prva tradicionalna auto-tehnologija koja će nestati iz proizvodnih hala biti dizel motori.