Svjetske berze: Da li je Snap precijenjen?
Investitori su u četvrtak sa nestrpljenjem išćekivali berzanski debi matične kompanija android aplikacije Snapchat, Snap
Vrijednost akcija Snapa je uvećana za 44% tokom prvog dana trgovanja na 24,40 dolara, dok je u IPO-u bila određena na 17 dolara.
Veliko je pitanje sada da li Snap stvarno toliko vrijedi – trenutno nešto manje od 30 milijardi dolara – komentariše izlazak kompanije Snap na berzu Peter Garnry, specijalista za investicije i internet trgovanje u Saxo Bank.
Ako pogledate odnos vrijednosti ukupnog i investiranog kapitala, on iznosi oko 12,9 puta na 24-mjesečnoj terminskoj osnovi. Ako se to uporedi sa Facebookom, taj koeficijent je iznosio 9,1 u maju 2012. godine. Sve to ukazuje na to da Snap ima veoma visoka očekivanja za budućnost – cijena akcija Snapa je znatno veća u odnosu na akcije društvenih medija i za to postoje dobri razlozi.
Snap ima najveću penetraciju u starosnoj grupi od 15 do 29 godina. Znamo da je to vrlo, vrlo interesantna starosna grupa za oglašivače i to je razlog zašto Vol Strit voli društvenu platformu Snapa. Ali tu postoji puno rizika.
Facebook, na primjer, veoma dobro napada Twitter, a sada ima i Instagram platformu. Oni bi takođe mogli da ukradu neke od funkcionalnosti i karakteristika Snapchata i otežaju ubrzani rast koji tržište sada ugrađuje u cijenu.
Na osnovu trenutne cijene možemo zaključiti da tržište očekuje od Snapchata očekuje da proširi bazu korisnika i poveća prihode za oko 50 odsto na godišnjem nivou u narednih tri do četiri godine. To je prilično velika stopa rasta, čak i za Snapchat.
U vezi sa tim postoji dosta rizika i na osnovu trenutne cijene smo dosta oprezni, uprkos veoma atraktivnoj platformi za društvene medije i penetraciji među veoma atraktivnom starosnom grupom mladih. (Saxo Bank)