Šta donosi nova društvena mreža Vero
Društvena mreža Vero, prisutna je već tri godine, međutim u posljednjih nekoliko nedjelja doživjela je svjetsku popularnost
Vero je 2015. godine pokrenuo Ajman Hariri, milioner, biznismen i sin bivšeg premijera Libana, Rafic-a Hariri-a, a kao razlog za njeno pokretanje naveo je frustriranost brojnim reklamama na Fejsbuku i Instagramu.
Osmišljena da bude u potpunosti bez reklama, omogućava korisnicima da dijele fotografije, dodaju linkove, kao i da preporučuju filmove, serije, knjige i emisije svojim prijateljima, a mnogi je smatraju opasnom konkurencijom Instagramu. Nakon što se pojavilo nevjerovatno interesovanje oko Vera, društvena mreža je blizu broja od tri miliona korisnika, a samo nedjelju dana ranije nije bila ni među prvih 1.500 najpopularnijih aplikacija na App Store-u. Vero je na početku trebalo da bude besplatan samo za prvih milion korisnika, a nakon toga je plan bio da se plaća neka vrsta pretplate kako bi se osiguralo da društvena mreža ostane bez reklama. Ipak, zbog velikog interesa, odlučeno je da će Vero ostati besplatan do daljnjeg.
Na Veru nema oglasa, nema algoritama, nema targetiranja publike, objave se pojavljuju hronološki
Suština ove društvene mreže je da olakša korišćenje društvenih mreža i da ih što više približi stvarnom životu. Takođe, na Vero-u je moguće grupisati pratioce – možete ih svrstati među bliske prijatelje, prijatelje, poznanike ili samo pratioce. Zbog velikog interesovanja koje se javilo u posljednje vrijeme, korisnici se sve češće u komentarima i na drugim društvenim mrežama žale da ne mogu da naprave profil, a oni koji to uspiju da ne mogu ništa da postave.
Pored svih pozitivnih stvari brzo se pojavio skepticizam pa čak i negativan stav u odnosu na Vero. Naime, na društvenim mrežama sada je počelo da se govori o pokretaču ove mreže, i mnogi ističu da je sin korumpiranog političara, a povezuju ga i sa kompanijom Saudi Oger.
Mnogi su zbog toga svejedno odlučili da što prije deinstaliraju tu društvenu mrežu pa su na Tviteru pozvali i druge da učine isto. Međutim, ispostavilo se da je to malo teže. Na brojne primjedbe, Hariri je za Mashable otkrio da planiraju u budućnosti da olakšaju gašenje naloga na mreži, ali to nije pretjerano smirilo bijesne korisnike. Nakon toga pojavio se novi problem, i neki korisnici su primijetili da u pravilima korišćenja stoji da Vero ima pravo da koristi sav objavljeni sadržaj, uključujući i lajkove i sve ostalo što okačite na profil bez znanja ili dozvole korisnika, što je automatski odbilo mnoge. Međutim, kompanija je i tu brzo reagovala te su na Tviteru objavili da su promijenili pravila korišćenja, kao i da su izbacili sporne dijelove.
Šta još čeka Vero u budućnosti, da li će uspjeti da premostiti zasad brojne probleme i da li je ta platforma uopše spremna za toliki rast broja korisnika, vidjećemo u narednom periodu.