Zahvaljujući bogatim Kinezima prodaja Gučija povećana za 37 odsto

Tržište

Francuska modna kuća Kering ostvarila je rast prodaje u prva tri ovogodišnja mjeseca, usled povećane potražnje za odjećom i torbicama njenog najvećeg brenda Guči, koji pod kreativnim direktorom Alesandrom Mikeleom proživljava veliku promjenu

Kering, koji posjeduje i druge brendove poput Yves Saint Laurenta (YSL), profitirao je, takođe, od oporavka potrošnje bogatih kineskih kupaca.

Tako je prodaja ove francuske grupacije u prvom tromjesečju porasla 27 odsto na 3,1 milijardu evra. Pritom su prihodi Gučija skočili 37 odsto, a YSL-a za 12 odsto.

Alesandro Mikele 2015. godine je zamijenio Fridu Đanini na poziciji kreativnog direktora Gučija, nakon nekoliko godina pada prodaje tog italijanskog brenda.

Uveo je razigranije, rodno neutralne dizajne namijenjene mlađim potrošačima i redizajnirao Gučijeve trgovine, čime se 97-godišnji brend vratio na staze rasta.

Keringova divizija, koja uključuje brendove Balensiaga i Aleksander Mekvin, takođe, je u prva tri ovogodišnja mjeseca zabilježila dvocifren rast.

Međutim, analitičari upozoravaju da se evropski sektor luksuza još bori sa velikim problemima, uključujući snažni evro, što umanjuje cjenovnu konkurentnost evropskih proizvoda na inostranim tržištima. Takođe, strahuju od zahuktalih trgovinskih napetosti između SAD i Kine, koje bi mogle ugroziti ponovni rast kineske potražnje.

Keringov izvršni direktor Fransoa-Henri Pino kazao je da se kompanija suočava s teškom valutnom situacijom, ali da je uvjeren u sposobnost njihovih kuća da rade bolje od svojih konkurenata.