Pad prodaje auta najveći od velike krize 2008.

Svjetska automobilska industrija ovu ovu godinu željeće da zaboravi što prije. Prema podacima agencije Fitch, tokom ove godine koja je na izmaku globalna prodaja automobila pala je za 3,1 milion vozila što je oko četiri posto manje nego  godinu ranije. Osim što je ova godina već druga zaredom koja je donijela pad prodaje, u Fitchu naglašavaju i kako će 2019. ostati upamćena po najsnažnijem smanjenju prodaje  novih vozila od 2008. kada je globalna finansijska kriza potresla svijet.

U Fitchu očekuju da će ove godine biti prodano 77,5 miliona vozila. Prošle godine prodato je 80,6 miliona vozila nakon što je godinu ranije vlasnika pronašlo 81,8 miliona auta. “Pad globalnog tržišta automobila od sredine 2018. ključni je pokretač pada globalne proizvodnje, a perspektiva prodaje automobila postala je mnogo gora od naših očekivanja”, izjavio je Brian Coulton, glavni ekonomist Fitcha, a prenosi CNN.

Podsjetimo, stanje u globalnom proizvodnom sektoru jedan je od tereta svjetskoj ekonomiji već cijelu godinu. A automobilska industrija najjasnije odražava to usporavanje. Naime, zbog slabog rasta kreditiranja, veće potražnje za polovnim vozilima te novih standarda emisije izduvnih gasova značajno je smanjena potražnja za novim automobilima u Kini, najvećem svjetskom tržištu. Za prvih 10 mjeseci ove godine prodaja na kineskom tržištu potonula je 11 posto i najviše je zaslužna za povlačenje cjelokupnog svjetskog tržišta.

Početkom godine vlada u Pekingu smanjila je i subvencije za električna vozila što je smanjilo prodaju i tog segmenta. Međutim, sve manje kupaca u prodajnim salonima proizvođača automobila fenomen je koji se nije zaustavio samo na kineskim granicama. Uz zapadnu Evropu, pad prodaje očekuje se i u Brazilu, Rusiji i Indiji.

“Malo je razloga za pretpostavku pozitivnog zaokreta globalne prodaje automobila u 2020. godini, čak i ako se prodaja u Kini oporavi za jedan posto. To znači da će automobilska industrija vjerovatno nastaviti da bude veliki teret globalnoj proizvodnji i ekonomijama s velikom izloženošću tom sektoru, poput Njemačke”, smatra Coulton, prenosi Poslovni dnevnik.