Fejsbuk planira uvođenje pretplate?
Pritisnuti skandalima i istragama, u najvećoj društvenoj mreži svijeta ponovno razmatraju uvođenje plaćanja za korištenje njihove platforme
U Fejsbuku su tokom proteklih nekoliko nedjelja sproveli istraživanja tržišta kako bi ustanovili jesu li korisnici voljni da plaćaju pretplatu kako bi imali pristup Fejsbuku bez oglasa.
Nije to prvi put da u najvećoj društvenoj mreži svijeta razmatraju tu opciju. Ali, prije nisu bili pod pritiskom zbog skandala oko kompanije Cambridge Analytica u vezi sa zaštitom korisničkih podataka.
Kako piše Blumberg, pozivajući se na neimenovane izvore bliske Fejsbuku, planovi o uvođenju pretplate zasad nisu konkretni i moguće je da neće biti realizovani.
Ipak, svjedočeći pred zastupnicima američkog Kongresa suosnivač i glavni direktor Fejsbuka Mark Zakerberg rekao je da će uvijek postojati besplatno izdanje te mreže, na osnovu čega se može naslutiti da, ipak, razmišlja o modelu za čije bi se korištenje plaćalo.
Fejsbuk je prošle godine ostvario 41 milijardu američkih dolara prihoda prodajom ciljanih oglasa nastalih prikupljanjem korisničkih podataka.
Prethodna istraživanja pokazala su da korisnici ne bi dobro reagovali na uvođenje pretplate na Fejsbuk, smatrajući znakom pohlepe to što traže novac za nešto što su obećali da će biti besplatno. Međutim, čini se da u Fejsbuku smatraju da su korisnici možda promijenili mišljenje, piše tportal.